خبرگزاری کار ایران

نهادهای صنفی کارگران ساختمانی از وزیر کار خواستار شدند؛

دریافت کمک هزینه بازرسی از تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۱۹۸

تشکل‌های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران با ارسال نامه‌ای به وزیر کار خواستار آن شدند که بابت مشارکت در بررسی از کارگاه‌های ساختمانی از سازمان تامین اجتماعی کمک هزینه دریافت کنند.

به گزارش ایلنا، شماری از تشکل‌های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران با ارسال نامه‌ای به وزیر کار خواستار آن شدند که بابت مشارکت در بررسی از کارگاه‌های ساختمانی؛ از سازمان تامین اجتماعی کمک هزینه دریافت کنند.

براساس قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، استفاده از خدمات این قانون تنها مختص به کارگران ساختمانی است و در همین راستا تنها افرادی که توانسته‌اند کارت مهارت در رشته‌های فنی ساختمانی دریافت و در پروژه‌های ساختمانی مشغول به کارشوند، کارگر ساختمانی تلقی می‌شوند.

به همین دلیل و در راستای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی افراد دیگر از مزایای قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، سازمان تامین اجتماعی از طریق انجام بازرسی صحت هویت صنفی متقاضیان استفاده از خدمات بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی را بررسی می‌کند.

در سالهای گذشته وظیفه این بازرسی برعهده کارگزاری‌های سازمان تامنی اجتماعی بوده و در عین حال انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی نیز در این موضوع با سازمان تامین اجتماعی همکاری‌هایی را داشته‌اند.

کارگزاری‌های تامین اجتماعی اجتماعی، دفاتر خدماتی غیردولتی هستند که در سطح شهر‌ها به صورت رسمی با مجوز سازمان تامین اجتماعی دایر شده و در راستای برون سپاری وظایف تصدی‌گری و کوچک‌سازی بدنه دولت به بیمه‌شدگان این سازمان خدماتی را ارائه می‌دهند.

به ادعای انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی این کارگزاری‌ها بابت بررسی صحت هویت صنفی افرادی که متقاضی استفاده از خدمات بیمه‌های اجتماعی هستند، مبالغی را تحت عنوان کمک هزینه بازرسی دریافت می‌کنند اما در مقابل هیچ کمکی از سوی سازمان تامین اجتماعی به انجمن‌هایی که در پروژه همکاری دارند، نمی‌شود.

انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی که خواستار دریافت کمک هزینه هستند، در نامه خود به وزیر کار یادآور شده‌اند: به عنوان یک سازمان مردم نهاد که در بازرسی‌های بیمه‌ای مشارکت دارد هیچ مبلغی را از کارگران دریافت نمی‌کنیم و این درحالی است که بقاء فعالیت‌های انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی بدون تامین منابع مالی که به پرداخت هزینه‌های جاری دفاتر مربوط می‌شود، مقدور نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز