خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار؛

1499 کارگر پلاسکو، 4 ماه مقرری بیکاری گرفتند

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۱۹۴

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین وضعیت بیمه بیکاری کارگران پلاسکو گفت: 530 نفر از کارگران پلاسکو بیمه بودند که تاکنون هم از مزایای بیمه بیکاری بهره مند هستند اما 1499 نفر بیمه نبودند ولی به مدت 4 ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند.

به گزارش ایلنا، کریم یاوری (مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) درباره آخرین وضعیت بیمه بیکاری کارگران پلاسکو گفت: 530 نفر از بین کارگران پلاسکو به لحاظ قانونی شرایط احراز دریافت مقرری بیمه بیکاری را داشتند و مقرری آنها برقرار شده است و دریافت می کنند. حدود 1499 نفر غیرمشمول بودند. چه کارگر و چه کارفرما و چه صاحبان حرف غیرمشمول بودند.

وی با بیان اینکه 1499 نفر فاقد بیمه بودند، افزود: مطابق مصوبه هیئت دولت مقرر شده که کارگران بدون بیمه پلاسکو مطابق مصوبه هیئت دولت 4 ماه مقرری بیکاری بگیرند که این 1499 نفر تا 4 ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اشاره به مصوبه هیئت دولت گفت: کارگرانی که سابقه بیمه تأمین اجتماعی داشتند و مشمول قانون بیمه بیکاری می شدند، مطابق قانون از مقرری بیمه بیکاری بهره مند شدند.

تعدادی از کارگران پلاسکو کمتر از 6 ماه سابقه کار داشتند اما مطابق کارگرانی که دارای سابقه بیشتر از 6 ماه بودند از مزایای دریافت مقرری بیمه بیکاری استفاده کردند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار بیان کرد: حق بیمه بیکاری کارگران، 3 درصد مبلغی است که دریافت می کنند. به علاوه بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث غیرمترقبه مثل زلزله، جنگ و آتش سوزی و... بیکار می شوند با معرفی واحد های تعاون، کارورفاه اجتماعی از «مقرری بیمه بیکاری» استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز