خبرگزاری کار ایران

در دیدار هیات اجرایی خانه کارگر با ربیعی مطرح شد؛

اهم برنامه‌های وزارت کار برای بهبود وضعیت کارگران

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۶۱۶

دبیرکل و جمعی از اعضای هیات اجرایی خانه کارگر شب گذشته با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در ابتدای این دیدار با تبریک فرارسیدن هفته دولت به ربیعی و آرزوی موفقیت برای انجام خدمت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اعضای هیات اجرایی خانه کارگر براساس سنت هر ساله به دیدار ورزا و مسئولان عالی اجرایی رفته و ضمن تبریک به آنها به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، نظرات‌ و راهکارهای پیشنهادی‌ خود را درخصوص مسائل مختلف به آنها منتقل می‌کنند.

علی ربیعی نیز در این دیدار با تشکر از خانه کارگر به دلیل حمایت از حقوق و منافع کارگران اظهار داشت: خانه کارگر از جمله تشکل‌هایی است که در حمایت از کارگران گام‌های بلندی را برداشته است و امیدوار هستم که این راه ادامه پیدا کند.

وی فقرزدایی را از جمله دستورکارها و برنامه‌های اصلی خود در چهار سال پیشرو دانست و تصریح کرد: امیدوار هستم که با همراهی همه مسئولان و استفاده از نقطه نظرات همه کارشناسان بتوانیم در این باره اقدامات خوبی انجام داده و میراث و اقدام ماندگاری را در این حوزه از خود بجای بگذاریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات انجام شده در چهار سال گذشته خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته تلاش‌های بسیاری در جهت اتصال و بهم پیوستن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد. متاسفانه در طول سال‌های پیش مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به گونه‌ای شده بود که بخش‌های مختلف این وزارتخانه به جزایری جدا از یکدیگر و فاقد کارامدی لازم تبدیل شده بودند.

ربیعی افزود: پس از وزارت آقای کمالی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این وزارتخانه به ارگان و وزارتخانه‌ای دسته چندم تبدیل شده بود و بیش از آنکه به وزارتخانه‌ای اجتماعی در جهت حل و فصل مسائل اجتماعی و آسیب‌ها شناخته شود، بخش صنعتی آن بر سایر بخش‌ها سایه انداخته بود. در این مدت من تلاش کردم تا بخش‌های مختلف این وزارتخانه با یکدیگر متحد و منسجم شده و این وزارتخانه به وظایف اصلی خود بپردازد.

وی با بیان اینکه علیرغم تلاش‌ها در جهت شستازدایی از چهره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هنوز بخش‌های صنعتی بر این وزارتخانه سایه انداخته‌اند، ابراز داشت: فقرزدایی، افزایش اشتغال، افزایش امنیت شغلی کارگران، کاهش حوادث در محیط کار، افزایش قدرت خرید کارگران، ساماندهی وضعیت صندوق‌ها و رسیدگی به مسائل و آسیب‌های اجتماعی در جهت کاهش آنها از مهمترین رویکردها و برنامه‌های من در چهار سال آتی است.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در دوره‌های قبلی شاهد بودیم که برخی از مسئولان در تشکل‌های کارگری دستکاری کرده و برخی از انجمن‌ها و نهادها را از شکل طبیعی خود خارج کردند. در این دوره ما تلاش کردیم ضمن آنکه در روند کاری نهادها و تشکل‌های کارگری دخالت نکنیم، به بازگشت امور به روال عادی و طبیعی خود نیز کمک کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند نقش ویژه‌ای در گسترش و تقویت جامعه مدنی داشته باشد، عنوان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت دوازدهم تقویت جامعه مدنی است. ما تلاش می‌کنیم از تمام توان خود برای تقویت جامعه مدنی استفاده کنیم و فکر می‌کنیم ظرفیت‌های خوبی در این باره وجود دارد.

در ادامه این نشست نیز اعضای هیات عالی اجرایی خانه کارگر به بیان نقطه نظرات خود در رابطه با معیشت کارگران، وضعیت تشکل‌های کارگری، تشریح محیط کسب و کارگر و... پرداختند و طرح‌ها و پیشنهادات خود را در این راستا به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه دادند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز