خبرگزاری کار ایران

امروز در صحن علنی مجلس؛

فوریت طرح استفساریه درباره سختی کار آتش‌نشانان تصویب شد

کد خبر : ۵۲۹۴۵۵

با یک فوریت بررسی استفساریه تبصره 2 ماده 76 قانون تامین اجتماعی که درباره توجه به حقوق مشاغل سخت و زیان‌آور است، با 134 رأی موافق، 24 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 208 نماینده حاضر در نشست موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 6 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی با یک فوریت بررسی استفساریه تبصره 2 ماده 76 قانون تامین اجتماعی که درباره توجه به حقوق مشاغل سخت و زیان‌آور است، با 134 رأی موافق، 24 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 208 نماینده حاضر در نشست موافقت کردند.

بر اساس این گزارش استفساریه تبصره 2 ماده 76 قانون تامین اجتماعی درباره این موضوع است که دو نوع حکم برای شغل آتش نشانان صادر شده و این در حالی است که کار آتش‌نشانان یکسان است و باید همه این افراد از مزایای بیمه ای درباره مشاغل سخت و زیان آور برخوردار شوند.

حاجی دلیگانی درباره فوریت استفساریه مطرح شده، گفت: در ماده 84 قانون برنامه ششم مصوبه‌ای است که شغل آتش‌نشانان عملیاتی، سخت و زیان‌آور محسوب شود اما ابهامی پیش آمده که باعث مطرح شده این استفساریه شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: آتش‌نشانان عملیاتی به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول که مشمول قانون کار می‌شوند و به آتش‌نشانان عملیاتی کارگری هستند و دسته دیگر نیز مشمول قانون کار هستند اما حکم آنان براساس نظام هماهنگ پرداخت است و به آنها آتش‌نشانان عملیاتی کارمندی می‌گویند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس افزود: کار هردو گروه آتش‌نشانان یکی است و هر دو در معرض زیان و خطراتی هستند، بنابراین باید ملاحظات یکسانی باید درباره آنها اعمال شود و از تبعیض بین آتش‌نشانان جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز