خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو:

مسئولان صدای کارگران را بشنوند/دولت جدید دردهای زحمتکشان را درمان کند

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۹۵۳

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو خواستار ارتباط بیشتر کادر مدیریتی وزارت کار و مسئولان رده یک با کارگران و نمایندگان آنها شد.

اکبر علیپور، رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو (شرکت آسفالت طوس) در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به شروع به کار دولت دوازدهم و اخذ رای اعتماد نمایندگان از مجلس گفت: امیدوارم دولت دوازدهم، ارتباط با کارگران و زحمتکشان که قاطبه ملت هستند را سرلوحه عمل قرار دهد؛ معمولا مسئولان پشت میزهای خودشان هستند و فقط در شرایط خاص که مشکلات اساسی یا اتفاقات ناگوار رخ بدهد، از کارگاههایی که رسانه ها در موردشان صحبت می کنند، بازدید به عمل می آورند.

وی ادامه داد: این رویه یعنی از دور دستی بر آتش داشتن و پشت میز نشستن، هرگز به ارتباط تنگاتنگ میان کارگرانِ زحمتکش و مسئولان نمی‌انجامد و صدای آنهایی که باید، شنیده نمی‌شود.

علیپور ادامه داد: بنده از طرف کارگران معدنی که بعد از شرکت نفت پر درآمدترین معدن آهن کشور است، به عنوان رییس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو، از مسئولان وزارتخانه کار و از نمایندگان مجلس گلایه دارم و آن گلایه این است که چرا حاضر به شنیدن خواسته‌های معقول و در چهارچوبِ قانون کارگران، از زبان خودشان نیستند.

وی با بیان اینکه مسئولین خادمین ملت هستند، نه خادمین سرمایه داران؛ افزود: همین کارگران هستند که سرمایه داران را سرمایه دار کرده‌اند؛ همین کارگران هستند که رای داده‌اند و مسئولان را بر مسند امور نشانده‌اند؛ پس حق دارند که بخواهند صدایشان شنیده شود.

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو در پایان تاکید کرد: اگر مقامات و مسئولان می‌خواهند به مشکلات واقعی کارگران رسیدگی کنند، بایستی با نمایندگان واقعی آنها در فضایی آرام و برابر ارتباط مداوم داشته باشند و از طریق مشارکتِ مدنی در فضایی برابر، این مشکلات را حل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز