خبرگزاری کار ایران

کارخانه «تراورس سازی» مترو تعطیل شد/دست‌کم ۳۰ کارگر سرگردان شدند

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۵۲۶

جمعی از کارگران و پرسنل پیمانکاری کارخانه «تراورس سازی» که در ساخت مسیر حرکت قطارهای مترو شهری کابرد دارد، از حدود ساعت ۹ صبح تا حوالی ظهر ظهر امروز مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر تهران تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، جمعی از کارگران پیمانکاری کارخانه «تراورس سازی» تولیدکننده قطعات بتنی ریل‌بند که در ساخت مسیر حرکت قطارهای مترو شهری کابرد دارد، مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر تهران تجمع کردند.

برگزاری این تجمع صنفی که از حوالی ساعت ۹ صبح تا ظهر امروز (اول شهریور) ادامه یافت، با تشکیل نخستین جلسه رسمی اعضای پنجمین دوره  شورای اسلامی شهر تهران همزمان شده است.

کارگران معترض دلیل برپایی این اجتماعی صنفی را پیگیری مطالبات بر زمین خود اعلام کرده و افزودند: تعطیلی کارخانه تراورس سازی اتفاقی بود که به دلایل نامعلوم روز گذشته و در واپسین ساعات مسئولیت اعضای دوره پیشین شورای اسلامی شهر تهران و شهردار قبلی افتاد، ما از شورای جدید و شهردار تازه تهران می‌خواهیم در حیطه وظایف خود به این مطالبات رسیدگی کند.

این کارگران می‌گویند؛ با احتساب نیروهای اداری در کارخانه تراورس سازی شرکت متروی تهران حدود ۳۰ نفر مشغول کار بودند و از قرار معلوم در ابتدای تیرماه از جانب کارفرما خبر تعطیلی این کارخانه به همه آنها اعلام شده بود.

کارگران و پرسنل کارخانه تراورس سازی که زیر نظر هلدینگ متروی تهران کار می‌کردند، در ادامه با بیان اینکه هرکدام از آنها بین ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه کار دارند، افزودند: از روزی که کارفرما قصد خود را برای تعطیلی کارخانه اعلام کرده است از مدیرعامل شرکت مترو تهران خواسته‌ایم باتوجه به سابقه کار و تجربه‌ای که داریم ما را به بخش‌های دیگر برای کار معرفی کند. 

آنها که پس از گذشته دو ماه به ناگهان با بسته شدن محل کار خود غافلگیر شده‌اند، افزودند: در ادامه پیگیری‌های دو ماه گذشته، همان زمان مدیریت شرکت متروی تهران اعلام کرد که طریق شهردار وقت تهران پیگیر مطالبات آنهاست.

کارخانه تراورس سازی متروی تهران در منطقه علی آباد استان تهران قرار دارد و از قرار معلوم در گذشته تعداد کارگران شاغل در این واحد صنعتی تا بیش از صد نفر می‌رسید.

جدا از این مسئله در ماه‌های گذشته، شماری از کارگران متروی تهران در اعتراض واریز نشدن مطالبات بیمه‌ای خود، مقابل ساختمان اصلی شرکت مترو در محدوده چهار‌راه کالج تجمع کرده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز