خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز در مخالفت با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تعاونی‌ها را ساماندهی و سازمان بهزیستی را تبدیل به معاونت کنید

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۶۸۴

نماینده شیراز تاکید کرد: آقای ربیعی شما در این بخش نیازمند تجدید نظر در ساختار هستید. سازمان بهزیستی اگر می‌خواهد کار کند باید به یک معاونت تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، فرج الله رجبی، مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیامک‌های زیادی از جبهه کارگری و بازنشستگان آمده که از من خواسته‌اند در تائید شما صحبت کنم که شرمنده این دوستان هستم. چنین وزارتخانه‌ای که شما در آن کار می‌کنید از خیلی جهات از جمله منابع و ساختار کم نظیر است.

او افزود: بحث بیکاری را نمی‌شود از وزارت کار خواست اما نمی‌دانم چرا وزارتخانه شما اصرار دارد خودش را برنامه ریز کار نشان دهد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نظر امکانات و وظایف وزارتخانه‌ای در مذیقه است و مدیریت گسترده‌ای را می‌طلبد. به همین دلیل سایر وزارتخانه‌ها و نهادها باید به کمک آن بشتابند.

نماینده شیراز تاکید کرد: من با تعاونی‌ها ۲۶ سال است که از نزدیک آشنا هستم. کمتر تعاونی بوده که جان سالم به در برده باشد. این بخش باید درمان شود، مشکلاتش از طریق اعمال حاکمیت حل شود. این همه تعاونی ناتوان و نابسامان وجود دارد، کی می‌خواهیم با اعمال حاکمیت مشکل اینها را حل کنیم.

نماینده مردم شیراز افزود: وظیفه اصلی وزارت کار اصلاح و وضع قوانین روابط کاری است اما شما تاکید دارید می خواهید کنترل بیکاری را در دست بگیرید و می‌خواهید تولید اشتغال کنید که این باید با توجه به منابعی که در دست داریم باشد.

او گفت: یک قسمتی از آسیب‌های اجتماعی به شما برمی‌گردد. شما در این بخش نیازمند تجدید نظر در ساختار هستید. سازمان بهزیستی اگر می‌خواهد کار کند باید به یک معاونت تبدیل شود.

رجبی در این مورد اضافه کرد:‌ چرا در مورد تعاونی‌ها ورود نمی‌کنید تا آنها خودشان را به اقتصاد کشور آویزان کنند. این موضوع باید با  اعمال قدرت و توانمندی برطرف شود.

رجبی یادآور شد: عدم ادغام صندوق‌های بازنشستگی برای بخش کارگری ما حیاتی است. جناب آقای وزیر سال گذشته زحمت‌های آقای هاشمی این رحمت را برای شما آورد که بیمه‌ها مجبور شدند چهار برابر معمول پرداخت کنند. چرا صدای شما درنیامد؟ مگر دریافتی‌های شما از محل بیمه‌ها چقدر است؟ چرا موضوع را برای دولت و مجلس کالبد شکافی نکردید؟

او ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی نسبت به ۸ سال قبل بهتر شده اما کافی نیست. ما اساسا سالهاست که در حل مشکلاتمان دنبال رستم دستان می‌گردیم. اینها وجود ندارد. این مسائل ریز و درشتی که آویزان این وزارتخانه شده را کی می‌خواهید هرس کنید. ما ۷۰ کار ناقص نمی‌خواهیم، ۴ کار کامل برایمان انجام بدهید

مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: صندوق‌های بازنشستگی یکی دیگر از مشکلات این وزارتخانه محسوب می‌شود چرا وقتی که ما برنامه پنج‌ساله را نوشتیم دولت از دعوای میان وزارت کار و وزارت بهداشت خود را کنار کشید و مسئولیت میانجیگری را به مجلس سپرد.

او خاطرنشان کرد: ادغام صندوق‌های بیمه یکی از مشکلاتی بود که جامعه کارگری ایران را نگران کرد ولی شما هیچ اعتراضی به این موضوع نکردید. حتی در بخش پزشک خانواده که در روال آن چهار در برابر مبلغ پرداختی می‌کردید هیچ اعتراضی از سوی این وزارتخانه اعمال نشد. مگر درآمد شما چقدر است که می‌توانید آن را تامین کنید.

نماینده مردم شیراز افزود: سازمان تامین اجتماعی نسبت به هشت سال پیش بهتر شده است اما این یک موضوع بالفعل است. ما باید شرکت‌های شستا را در استان‌ها تقویت کنیم تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

رجبی با اشاره به برنامه‌های ارائه شده توسط علی ربیعی ادامه داد: شما چطور برنامه‌هایی می‌نویسید که ۲۶ درصد آن با برنامه‌های پنجم همسو نیست. ما می‌خواهیم شما چهار ابرچالش‌ مهم را برطرف کنید و پس از آن ما از شما ممنون خواهیم بود.

او گفت: شما آیا برنامه‌ای برای مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت را دارید؟ آیا فکری برای افرادی که در بازنشستگی وارد بازار کار می‌شوند و جای جوانان را می‌گیرند، کرده‌اید و آیا چاره‌ای اندیشیده‌اید آیا فکری برای خودبیمه‌گری مهندسان که از این موضوع بهره‌مند نیستند انجام داده‌اید؟

رجبی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات شما به وزارت‌های دیگری بستگی دارد و ما از شما می‌خواهیم تا شجاعت آن را داشته باشید تا حق کارگران را با یک تیم قوی مدیریتی بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز