خبرگزاری کار ایران

موسوی در موافقت با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

فعال‌سازی بنگاه‌های تعطیل در دوره ربیعی در دستور کار قرار گرفت/ سود خالص تلفیقی شستا ۹۰ درصد افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۶۸۳

نماینده تهران تاکید کرد: سود خالص تلفیقی شستا ۹۰ درصد افزایش یافته است. در عین حال برای مجموعه‌های اقتصادی حسب نگاه راهبردی، برنامه‌های راهبردی پنج‌ساله توسط وزیر کار تعریف شده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید فرید موسوی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جایگاه موافق علی ربیعی در جلسه رای اعتماد سخنرانی کرد.

موسوی با بیان اینکه شرکت‌های اقتصادی تحت تصدی‌گری وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی در مسیری درست از لحاظ حسابرسی و شفافیت واقع شده‌اند، گفت: تمامی زیرساخت‌های ایجاد شده در مدت چهار ساله تصدی‌گری آقای ربیعی در بهترین وضعیت قرار دارند و تمامی زیرساخت‌ها برای مردم به عنوان یک دستاورد ملموس است.

او با بیان اینکه در دولت گذشته واگذاری حجم عمده بنگاه‌های زیان‌ده در قالب رد دیون صورت گرفته بود، افزود: حجم نیروهای مازاد در وزارتخانه و شرکت‌های تابعه و فساد موجود در آنها موجب وجود فضایی ناسالم شده بود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز به برکت ارتقای شفافیت فعل و انفعالات مالی در زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دسترسی مدیران به اطلاعات شفاف بهبود یافته است و این اطلاعات قابل دسترسی شده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون دو شغله بودن اعضای هیات‌مدیره‌ها در شرکت‌های تابعه ممنوع شده است و آقای ربیعی ۳۰ بخشنامه در این خصوص صادر کرده‌اند.

موسوی افزود: هم اکنون شرکت‌های تابعه در بورس حاضر هستند و واحدهای حسابرسی در تمامی شرکت‌ها حضور دارند. همچنین تمامی اقدامات به صورت جامع در شستا اعمال شده است.

او با بیان اینکه اموال سازمان تامین اجتماعی مورد تاراج قرار گرفته بود، گفت: پس از تغییر دولت و روی کار آمدن دولت یازدهم فعال‌سازی بنگاه‌های تعطیل در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون از صد شرکت روسی ۳۳ شرکت تابع وزارت اقتصاد هستند. در عین حال صورت‌های مالی شرکت‌های تابعه در سامانه‌های بورس منتشر شده‌اند.

موسوی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته در شرکت‌های تابعه افزود: با وجود اینکه رکود اقتصادی در فضای کشور حاکم است بازدهی سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بازنشستگی به ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

او گفت: سود خالص تلفیقی شستا ۹۰ درصد افزایش یافته است. در عین حال برای مجموعه‌های اقتصادی حسب نگاه راهبردی، برنامه‌های راهبردی پنج‌ساله توسط وزیر کار تعریف شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز