خبرگزاری کار ایران

مدیر گمرک ماهیرود در خراسان جنوبی:

مشکل توقف کامیون‌های ایرانی در مرز افغانستان حل شد/ افغانستان از محموله سوخت نمونه‌گیری می‌کرد

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۴۸۰

مدیر گمرک ماهیرود با بیان اینکه مشکل توقف کامیون‌های ایرانی در مرز حل شده، گفت: از شب گذشته، تردد کامیون‌ها در مرز حالت عادی پیدا کرده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در چند روز گذشته تعدادی از کامیون‌های ایرانیِ حامل سوخت در مرز افغانستان متوقف شده بودند؛ کامیون‌داران که حدود 5 روز مجبور به توقف در مرز ماهیرود شده بودند، نسبت به این قضیه اعتراض داشته و معتقدند بایستی بابت توقف به آنها جریمه پرداخت شود.

به گفته این کامیون داران، گمرک افغانستان به بهانه استاندارد نبودن سوخت، اجازه تردد را نمی‌داد.

در همین رابطه، علی‌اکبر کیانی، مدیر گمرک ماهیرود در خراسان جنوبی، با تایید خبر توقف حدود 60 کامیون ایرانی به مدت 5 روز در منطقه مرزی افغانستان گفت: شب گذشته مشکل حل شده و هم‌اکنون تردد به حالت عادی جریان دارد.

وی دلیل بروز مشکل را نمونه‌گیری از سوختِ کامیون‌ها توسط ماموران گمرک افغانستان عنوان کرد و گفت: گرچه این نوع توقف‌ها در بسیاری از مرزها طبیعی است، اما اگر افغانستان سوخت با کیفیت بهتری بخواهد، بایستی به تجار خود بگوید که قیمت بیشتری بپردازند.

کیانی تاکید کرد: در جلسه روز گذشته با رئیس گمرکات ولایت فراه افغانستان مشکل به طور کامل حل شد و کامیون داران هم شروع به حرکت کردند.

او با بیان اینکه سه مرز دیگر خراسان جنوبی بازارچه هستند و فقط به درد پیله وری می‌خورند، گفت: تنها از طریق مرز ماهیرود است که صادرات اساسی از جمله صادرات سوخت صورت می‌گیرد و طبیعی است که گاهی مشکل اخلال در تردد و ترافیک سنگین در این مرز به وجود بیاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز