خبرگزاری کار ایران

در روزهای گذشته مطرح شد؛

موافقت وزارت نفت با واگذاری دانشگاه نفت به وزارت علوم/نگرانی دانشجویان نفت در نبود تعهد استخدامی

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۸۹۶

وزارت نفت با واگذاری دانشگاه نفت به وزارت علوم موافقت کرده‌است؛ این امر بر نگرانی دانشجویان دانشگاه نفت که پیش از این از حذف بورسیه‌های استخدامی ناراضی بودند، افزوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ماه‌های گذشته دانشجویان دانشگاه صنعت نفت بارها نسبت به حذف تعهد استخدامی اعتراض کرده‌اند.این دانشجویان می‌گویند در زمانی که انتخاب رشته می‌کردیم، قرار بود بعد از اتمام تحصیل به استخدام وزارت نفت دربیاییم؛ اما بعد از مدتی متوجه شدیم ورق برگشته و دیگر تعهدی برای استخدام وجود ندارد.

این روزها نگرانی این کارگران بیشتر هم شده است. در هفته گذشته، بیژن نامدار زنگنه در نشست با کمیسیون صنایع و معادن، با تأکید بر اینکه در حال حاضر شرایط استخدام تمام فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت وجود ندارد، بیان کرد: دانشجویان دانشگاه نفت را بورسیه نکرده‌ایم و برای استخدام آنها همانند دیگر دانشجویان آزمون ورودی برگزار می‌کنیم و راه‌حل مشکل نیروی انسانی، ایجاد اشتغال است.

وی با بیان اینکه ما راضی هستیم دانشگاه نفت به وزارت علوم واگذار شود و این کار به نفع دانشگاه و دانشجو است، تصریح کرد: با کارمند دولت نمی‌توان خلاقیت ایجاد کرد؛ فردی که خلاقیت ایجاد می‌کند دانشجو است، از پژوهشگاه‌های دولتی خروجی دریافت نمی‌شود.

حالا دانشجویان نفتی می‌گویند اگر بورسیه و تعهد در کار نیست، بایستی آنقدر فرصت شغلی در صنعت نفت ایجاد شود که نگران بیکاریِ بعد از فارغ‌التحصیلی نباشیم.

این دانشجویان می‌گویند: در بخش خصوصیِ نفت، کم و بیش فرصت اشتغال وجود دارد؛ اما در بخش خصوصی، شرایط شغلی به هیچ وجه مناسب نیست؛ نه دستمزدِ خوب می‌دهند و نه امنیت شغلی وجود دارد؛ تنها دلخوشی‌مان این بود که به استخدام دولت درمی‌آییم که حالا آن دلخوشی را هم از ما گرفته‌اند.

آنها افزودند: بایستی شرایط برای فارغ‌التحصیلان نفت تغییر کند؛ واقعا اگر ظرفیت اشتغال ندارند، دانشجو نگیرند؛ اگر قرار باشد در این مملکت نفت‌خیز، فارغ‌التحصیلِ نفت هم بیکار باشد، دیگر چه انگیزه‌ای برای درس خواندن باقی می‌ماند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز