خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون مسئولین ایمنی و بهداشت کار کشور:

تقویت جایگاه تشکل‌های مردم‌نهاد در عرصه روابط کار/در دولت احمدی‌نژاد آموزش‌های ایمنی کمرنگ بود

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۷۴۷

رئیس کانون مسئولین ایمنی و بهداشت کار کشور می‌گوید: انتظار تشکل‌های کارگری و سازمان‌های مردم نهاد از دولت این است که به رشد جایگاه تشکل‌ها بیش از گذشته اهمیت دهد چراکه این امر به مشارکت همگانی می‌انجامد و روند اصلاح امروز را به نفع مردم تغییر می‌دهد.

«ابولفضل اشرف منصوری» رئیس کانون مسئولین ایمنی و بهداشت کار کشور در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: انتظار تشکل‌های کارگری و سازمان‌های مردم نهاد از دولت این است که به رشد جایگاه تشکل‌ها بیش از گذشته اهمیت دهد چراکه این امر به تقویت مشارکت همگانی می‌انجامد و روند اصلاح امروز را به نفع مردم تغییر می‌دهد.

اشرف منصوری برای نمونه به تغییرات صورت گرفته در اداره کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و افزود: پیشتر ارتباط موثری میان تشکل‌ها و  اداره کل بازرسی کار وجود نداشت اما با تغییرات صورت گرفته در اداره کل بازرسی کار؛ نگرشی بنیادین در امور مربوط به تشکل‌ها ایجاد شده و مشخص است که دولت استقلال تشکل‌ها را به رسمیت می‌شناسد.

رئیس کانون مسئولان ایمنی و بهداشت کار کشور در ادامه با بیان اینکه آموزش‌های ایمنی به کارگران و کارفرمایان جلوی تکرار حوادث  کار را می‌گیرد، افزود: در گذشته با وجود اینکه سیر افزایش حوادث کار در ایران شیب صعودی گرفته بود و در گفتمان‌های مرسوم روابط کار مسئولان حوزه روابط کار اثری از پایان دادن به زنجیره حوادث کار به گوش نمی‌خورد.

اشرف منصوری افزود: در عین حال باید توجه داشت که اولین گام در کاهش حوادث کار، ارائه آموزش‌های ایمنی است و فرهنگ ایمنی را باید حول ارائه آموزش‌ها نهادینه کرد این در حالی است که سندهای بالادستی همچون «آیین‌نامه آموزش، ایمنی کارفرمایان، کارگران و و کارآموزان» مصوب سال 1388 آموزش‌های ایمنی را یک تکلیف قانونی دانسته‌اند.

عضو کارگری شورای عالی حفاظت فنی، افزود: با این حال اجرای همین مصوبات شورای عالی حفاظت فنی به دست فراموشی سپرده شد بود. این در حالی است با روی کارآمدن دولت دوازدهم و تغییر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهد اصلاح تدریجی این نارسایی‌ها بودیم.

اشرف منصوری افزود: پس از اصلاح این روند و مشارکت هرچه بیشتر اداره کل بازرسی کار کارفرمایانی بر سر کلاس‌های آموزشی آمدند که با 30 سال سابقه کار، یک روز هم آموزش‌های ایمنی ندیده بودند این در حالی است که کارگران تا حدودی با مسائل ایمنی آشنایی داشتند اما آنچه که موجب تعدد حوادث کار بود، عدم آموزش‌ مهارت‌های ایمنی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز