خبرگزاری کار ایران

فدارسیون ورزش‌های کارگری:

بیش از ۱۰ هزار تشکل ورزشی کارگری مردم نهاد ایجاد شد/ کسب ۶۴ مدال در بازی‌های جهانی کارگری لتونی ۲۰۱۷

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۳۳۲

فدراسیون ورزش کارگری جمهوری اسلامی ایران در دوره وزارت علی ربیعی فعال گردید و با استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های ورزشی مردم نهاد ۳۱ هیئت ورزشی استانی، ۳۲ انجمن ورزشی کشوری در رشته‌های مختلف و انجمن‌های ورزشی کارگری استان‌ها زیرساخت‌های تشکل و ایجاد بیش از ۱۰۰۰۰ تشکل ورزشی کارگری مردم نهاد را فراهم نمود.

به گزارش ایلنا، فدراسیون ورزش‌های کارگری در تازه‌ترین گزارش خود به دستاوردهای وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی، در خصوص تامین، حفظ و صیانت از سلامت جسمی و روحی آحاد جامعه کاروتلاش و تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های مرتبط با این حوزه پرداخته است.

متن کامل این گزارش به این شرح است:

دولت تدبیر و امید تلاش کرده است رویکرد نوینی را در سیاست‌های رفاهی کشور اتخاذ نماید به نحوی که بر اساس برنامه بخش سلامت کشور، با ایجاد ساز و کارهای لازم در راستای تحقق یکی از آرمان‌های انقلاب گامی اساسی بردارد.

بر همین اساس برنامه تحول در بخش سلامت، بخشی از سیاست رفاهی یکپارچه و منسجم این دولت است و سایر بخش‌های آن به تدریج محقق خواهد شد. در این راستا اتخاذ سیاست یکپارچه و منسجم، راهبردی است که سرلوحه برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است و بویژه در حوزه سلامت، همواره ورزش و فعالیت بدنی نقش بسزایی را به خود اختصاص داده و در برنامه ریزی‌ها و سیاست‌های وزارت متبوع مهم و اساسی تلقی گردیده است.

از سوی دیگر، یکی از برنامه‌های وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی، تأمین، حفظ و صیانت از سلامت جسمی و روحی آحاد جامعه کاروتلاش و تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های مرتبط با این حوزه بوده است که با تحقق آن زمینه افزایش بهره وری و رضایت جامعه مخاطب را فراهم ساخته است. در سال ۱۳۹۴ سند راهبردی ورزش وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی (تکرا) با چشم انداز «جامعه کار و تلاش ۱۴۰۴ جامعه‌ای است سالم، فعال، با نشاط و با بهره وری بالا» به تصویب رسید و فعالیت‌ها جهت دستیابی به سبک زندگی فعال و تحقق ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی مناسب هفتگی و ۱۰۰۰۰ قدم پیاده روی روزانه در دستور کار قرار گرفت.

در این راستا فدراسیون ورزش کارگری جمهوری اسلامی ایران در دوره وزارت علی ربیعی فعال گردید و با استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های ورزشی مردم نهاد ۳۱ هیئت ورزشی استانی، ۳۲ انجمن ورزشی کشوری در رشته‌های مختلف و انجمن‌های ورزشی کارگری استان‌ها زیرساخت‌های تشکل و ایجاد بیش از ۱۰۰۰۰ تشکل ورزشی کارگری مردم نهاد را فراهم نمود.

از سوی دیگر به منظور توسعه و ترویج ورزش سلامت محور، ضمن احیاء ماده ۱۵۴ قانون کار و تبصره ۲ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده گام‌های مهمی جهت توسعه ورزش کارگری برداشته شده است. همچنین طراحی صد‌ها رویداد ورزشی کارگری توسط هیئت‌ها و انجمن‌های ورزشی استانی کارگری، برگزاری مسابقات قهرمانی کارگران کشور در رشته‌های مختلف و همچنین حضور ورزشکاران کارگر در عرصه‌های بین المللی از شاخصه‌های مهم پیشرفت در ۴ سال گذشته بوده است. به طوریکه ورزشکاران کارگر در نخستین دوره حضور خود در مسابقات جهانی کارگری موفق به کسب ۳۳ مدال رنگارنگ در بازیهای جهانی ایتالیا ۲۰۱۵ و کسب ۶۴ مدال رنگارنگ در بازیهای جهانی کارگری لتونی ۲۰۱۷ شدند. علاوه بر این ورزش بازنشستگان و سالمندی نیز در دستور کار فدراسیون قرار گرفت و بر اساس گزارش انجمن ورزش بازنشستگی این فدراسیون بیش از ۱۰۰۰۰ نفر بازنشسته در فعالیت‌های ورزشی سالمندی در سال ۱۳۹۵ حضور یافتند.

بیش از ۱۰ هزار تشکل ورزشی کارگری مردم نهاد ایجاد شد/ کسب ۶۴ مدال در بازی‌های جهانی کارگری لتونی ۲۰۱۷

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز