خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگری کشور:

امنیت شغلی کارگران تنها به بحث‌های اقتصادی و تولید خلاصه نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۷۹۲

عضو هیئت مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگری کشور تاکید دارد؛ امنیت شغلی در همه شئونات زندگی کارگران بروز می‌یابد از این جهت نمی‌توان صرفا با تکیه بر بحث‌های اقتصادی و مشکلات تولید، امنیت شغلی کارگران را مساله‌ای در حاشیه امنیت سرمایه‌گذاری دید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا تاجیک (عضو هئیت مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگری) به ایلنا گفت: برای حل مشکلات امنیت شغلی کارگران ابتدا باید نمایندگان آنان در جایگاه مدافعان حقوق صنفی دارای امنیت شغلی باشند.

وی افزود: هم‌اکنون نمایندگان کارگران در واحدهای تولیدی به این دلیل که از امنیت شغلی کافی برخوردار نیستند، قادر به دفاع موثر از کارگران نیستند و در این خصوص گا‌ها مجبور به مصلحت‌اندیشی می‌شوند.

تاجیک این امر را مربوط به انعقاد قراردادهای کوتاه مدت سه ماهه و شش ماه با نمایندگان کارگران دانست و افزود: باوجود اعتبار نامه‌های سه ساله صادر شده برای آنها با اتمام قرارداد؛ کارگران به راحتی توسط کارفرما اخراج می‌شوند.

عضو هیئت مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگری کشور افزود: مدافعان حقوق صنفی کارگران نباید بابت پیگیری مطالبات کارگران متضرر شوند و در همه جای دنیا امنیت شغلی آنان به نحوی در مقابل زیاده‌خواهی‌های برخی کارفرمایان تضمین می‌شود.

این فعال صنفی کارگری با اشاره به برگزاری همایش تخصصی امنیت شغلی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برگزاری همایش‌های این چنینی با حضور نمایندگان گروه‌های کارگری، کارفرمایی و دولت کمک می‌کند تا نگاه منسجم و دلسوزانه به مسائل امنیت شغلی کارگران به وجود آید.

تاجیک در تشریح آنچه ناامنی شغلی کارگران می‌خوانند، گفت: امنیت شغلی در همه شئونات زندگی کارگران بروز می‌یابد از این جهت نمی‌توان صرفا با تکیه بر بحث‌های اقتصادی و مشکلات تولید، امنیت شغلی کارگران را مساله‌ای در حاشیه امنیت سرمایه‌گذاری دید.

رئیس مجمع نمایندگان کارگری استان تهران افزود: قانون کار یک قانون حمایتی است و موانع سرمایه‌گذاری در مناسبات دیگری قابل بررسی است.

تاجیک ادامه داد: کارگران مخالف رونق گرفتن تولید و افزایش بهره‌وری نیستند چراکه تقویت بنیه تولید را به نفع خود می‌داند. از همین رو باید شرایطی فراهم شود که نگاه به منافع صاحبان سرمایه کارگران را متضرر نسازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز