خبرگزاری کار ایران

محسن سرخو:

ربیعی راه‌های فساد در تامین اجتماعی را سد کرد

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۰۴۵

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: در دولت تدبیر و امید و دوره وزارت آقای دکتر ربیعی با تصویب به موقع بودجه‌ها و رسیدگی دقیق به صورت‌های مالی شرکت‌ها و توجه ویژه به گزارشات تحقیق و تفحص مجلس و بازرسی کل کشور جلوی بسیاری از فسادهای مالی گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، محسن سرخو (عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی) در همایش سراسری مدیران بیمه‌ای و درمانی تامین اجتماعی گفت: در دولت تدبیر و امید و دوره وزارت آقای دکتر ربیعی با تصویب به موقع بودجه‌ها و رسیدگی دقیق به صورت‌های مالی شرکت‌ها و توجه ویژه به گزارشات تحقیق و تفحص مجلس و بازرسی کل کشور جلوی بسیاری از فسادهای مالی گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای همین شاید خیلی از مخالفت‌ها با آقای دکتر ربیعی به علت قطع شدن دست‌هایی بوده که سعی داشتند به فسادهای گذشته ادامه دهند.

وی در خصوص بررسی عملکرد سازمان تامین اجتماعی در چهار سال گذشته گفت: به طور کلی تحولاتی که از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ تاکنون در سازمان تامین صورت گرفته به چند بخش تقسیم‌بندی می‌شود.

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از مواردی که اعضای هیات مدیره جدید پس از استقرار با آن مواجه شد؛ تنش‌ها و چالش‌های موجود پیرامون گزارش تحقیق و تفحص و گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور از سازمان تامین اجتماعی در حوزه‌های مختلف مثل شستا و حوزه‌های درمانی و بیمه‌ای و تخلفات انجام شده در این حوزه‌ها بود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس و در اولین گام، حل مسائل به صورت فرآیندی و نه موردی از سوی هیات مدیره سازمان مورد تاکید قرار گرفت.

برگزاری به موقع مجامع شرکت‌ها و سازمان

سرخو افزود: برگزاری به موقع مجامع شرکت‌ها و سازمان‌ها و تهیه صورت‌های مالی ازجمله اقدامات بسیار خوبی است که در این دوره صورت گرفت.

این عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی افزود: بخشی از فساد و تخف گذشته قبل از سال ۹۲ مربوط به نداشتن بودجه مصوب و عدم تصویب به موقع صورت‌هالی مالی بوده است.

وی به تخلفاتی که در نتیجه عدم بودجه مصوب، سازمان را دچار مشکلات و معضلات می‌ساخت؛ پرداخت و گفت: این در حالی بود که اواخر سال ۹۲ و ابتدای سال ۹۳ هنوز صورت‌های مالی سال ۹۰ مورد بررسی قرار نگرفته بود و بودجه سال ۹۲ سازمان در آبان سال ۹۲ یعنی از ابتدای دولت تدبیر و امید به تصویب رسید.

سرخو یادآور شد: زمانی اشکال موردی است که به صورت تخلفات خود را نشان می‌دهد و زمانی که آن اشکال فرآیندی است یا در اثر برخی فرآیندهاست که باید انجام می‌شده که انجام نشده است. مثلاً سازمانی که بودجه ندارد و ۸ یا ۹ ماه از سال بدون بودجه مصوب فعالیت می‌کند طبیعتاً در درون این فعالیت تخلف و فساد هم اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز