خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

دولت برای محو شکاف جنسیتی از بازار کار تلاش کرد/لزوم همکاری ارکان نظام برای تعادل جنسیتی

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۵۹۳

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر تعادل جنسیتی در حوزه کار گفت: اگر خلاءهای موجود در حوزه کار برطرف شود ما شاهد تعادل جنسیتی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «شهین دخت مولاوردی» معاون رئیس جمهور در نشست تخصصی امنیت شغلی و امنیت سرمایه‌گذاری و تولید گفت: با توجه به موانعی که در پیشروی دلت یازدهم بود این دولت در حوزه بازار کار عملکرد و سیاست مثبتی داشته است اما برای درمان این بیماری که یک روزه به وجود نیامده است باید همه قوای نظام با همدیگر همکاری داشته باشند.

معاون رئیس جمهور در تبیین اهمیت امنیت شغلی ادامه داد: امنیت شغلی یکی از موارد رضایتمندی از شغل است. نبود ترس از دست دادن شغل و اجازه ریسک‌پذیری برای یافتن شغل جدید و همچنین رضایتمندی اطرافیان ما از شغل خودشان می‌تواند فاکتورهای امنیت شغلی باشد.

او ادامه داد: پرهیز از افراط و ایجاد انگیزه برای شاغلین می‌تواند به ایجاد نظام اقتصادی درون‌زا و برون‌گرا نقش مهمی را ایفا کند تا تولید داخلی در کنار ارتقاء کیفیت به صورت مثبتی عمل کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر عدالت جنسیتی در ایجاد اشتغال برای زنان خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید پیش‌بینی‌هایی برای تعادل جنسیتی در امور اشتغالی در نظر گرفته شده بود که برای تحقق این سیاست‌ها باید امنیت تولید و همچنین امنیت سرمایه‌گذاری به وجود آید و همه ارکان نظام با یک نگاه جامع این موضوع پیچیده را برطرف کنند.

مولاوردی در مورد اشتغال زنان ادامه داد: باید به دنبال راهکارهایی باشیم تا زنان کارگر امنیت شغلی داشته باشند.

معاون رئیس رئیس جمهور با اشاره به قوانین حمایتی از کار زنان گفت: قوانینی برای حمایت از کار زنان پیش‌بینی شده است که بعد از بررسی و مطالعه در این حوزه به سازمان برنامه و بودجه ارائه شده است و اکنون ما در انتظار جواب این سازمان هستیم.

او با تاکید بر اصلاح برخی قوانین در حوزه کار ادامه داد: قراردادهای موقت در امور زنان یکی از مشکلاتی است که در این حوزه وجود دارد که باید اصلاح شود. همه موارد در حوزه زنان باید با همکاری تامین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجلس، دولت و همچنین دیگر نهادهای ذیربط انجام شود.

وی افزود: بازگشت زنان به محل کار پس از مرخصی‌های طولانی‌ یکی از اولویت‌های حقوق زنان در حوزه کار است که متاسفانه در چنین شرایطی با یک روابط استثمارگونه اخراج و عدم بکارگیری زنان متاهل و زنانی که قصد بارداری دارند صورت می‌گیرد.

معاون دولت تدبیر و امید با اشاره به خلاءهای موجود ادامه داد: با برطرف کردن خلآءهای موجود در حوزه کار زنان رو به ثبات و یکسان کردن جنسیتی حرکت خواهیم کرد که این موضوع هم باید با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط و همه ارکان نظام به وجود بیاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز