خبرگزاری کار ایران

در دیدار علی ربیعی با معاون رییس‌جمهور غنا مطرح شد؛

توان ایران برای همکاری در حوزه داروسازی، سیمان، اکتشاف معدن و صندوق‌های اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۳۸۸

وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی با الحاجی محمد باویی، معاون رییس‌جمهور غنا دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در مراسم عقد قرارداد همکاری دوجانبه در زمینه‌های تجاری و اقتصادی با کشور غنا گفت: ما با ۶ کشور افریقایی ارتباط نزدیک داریم که در این زمینه احتیاج به مطالعات بیشتری داریم و اعلام آمادگی می‌کنیم که با شما هم وارد همکاری شویم.

او ادامه داد: به عنوان نماینده دولت ایران درباره صندوق‌های اجتماعی با کشور غنا اعلام همکاری می‌کنیم.

ربیعی با اشاره به زمینه‌های همکاری خاطرنشان کرد: ایران با توجه به دانشی که دارد می‌تواند در زمینه‌های داروسازی، سیمان، اکتشاف معدن، صندوق‌های اجتماعی، آموزش فنی و حرفه‌ای و... با غنا وارد همکاری شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: امیدواریم با هماهنگی‌هایی که بین بانک‌ها انجام خواهد شد همکاری ما هرچه زود‌تر آغاز شود.

الحاجی محمد باوومیا، معاون رییس‌جمهور غنا نیز در این دیدار گفت: غنا و ایران در زمینه‌های اقتصادی فرهنگی ارتباط خوبی داشتند که ما خواستار افزایش این ارتباط هستیم.

وی افزود: با توجه به مستقر شدن دولت جدید در غنا ارتباط با ایران می‌تواند زمینه‌های کار و اشتغال را فراهم کند. حضور مقام‌های عالی‌رتبه ما نشان از جدیت ما در این تفاهم‌نامه دارد. می‌توان گفت اکثر اعضای کابینه ما اکنون در ایران هستند.

الحاجی محمد باوومیا همچنین تاکید کرد که کشورش دارای منابع طبیعی مانند طلا، نفت، کاکائو و گاز است.

وی ادامه داد: ایران می‌تواند با اشتراک گذاشتن دانش خود به ما کمک کند. دلیل همکاری ما با همین دانش بالا است. ما می‌خواهیم سراسر غنا کارخانه داشته باشیم و در همه مناطق روستایی سد داشته باشیم و این موارد می‌تواند بهانه‌ای برای همکاری بیشتر ما باشد.

معاون رییس‌جمهور غنا همچنین گفت: ما در زمینه ساخت سد، اکتشاف نفت و گاز، مسکن و ... به دانش بالای ایرانیان احتیاج داریم. یکی دیگر از اهداف ما راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک است.

وی در پایان افزود: ما همکاری با ایران را یک رابطه برد - برد می‌دانیم. امیدواریم با این همکاری‌ها به هر دو کشور سود اقتصادی برسد و هرچه سریع‌تر روابط بانکی را برقرار خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز