خبرگزاری کار ایران

نامه سرگشاده سازمان نظام پرستاری به مسئولان:

طرح تربیت پرستار بیمارستانی «کار‌شناسی نشده» است/ نگران تهدیدِ سلامتِ مردمیم

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۲۸۵

سازمان نظام پرستاری در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مسئولان ذیربط، از اجرای طرح تربیت پرستار بیمارستانی انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سازمان نظام پرستاری کشور در نامه‌ای سرگشاده خطاب به سازمان سنجش آموزش کشور، مدیران نظام سلامت، کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و نهادهای پرستاری کشور در ارتباط با تغییر نحوه پذیرش دانشجوی پرستاری و عواقب آن هشدار داده است.

متن این نامه به شرح زیر است:

آنچه موجب شده به این طریق مصدع اوقات شریف شویم، نگرانی از تهدید سلامت مردم عزیز و خدشه به حرفه‌ای کهن و اساسی در نظام سلامت یعنی پرستاری است. بیش از دوسال است که طرح کار‌شناسی نشده‌ای برای تغییر مسیر آموزش این رشته مهم و اثر گذار ارایه شده است که توسط همه صاحبنظران و فرهیختگان پرستاری و دلسوزان نظام سلامت نفی شده است.

در دوسال گذشته جامعه فهیم پرستاری استدلال‌ها و مستندات و مغایرت‌های قانونی این طرح را با تمام روشهای مسالمت آمیز به مسوولان محترم منتقل کرده‌اند. با وجود پذیرش اصلاح آیین نامه اولیه توسط مسوولین محترم و ابلاغ آیین نامه جایگزین که به تایید مراجع پرستاری نیز رسیده است، متاسفانه در شرایط حساس کنونی کشور، شاهد نقض موارد متعدد آیین نامه توسعه همکاری دانشکده‌های پرستاری با بیمارستانهای آموزشی و اصرار بر پذیرش دانشجو به سبک و سیاق مشابه آیین نامه لغو شده قبلی هستیم که جامعه بزرگ پرستاری را که زیر بار انجام مسوولیتهای سنگین بالینی و آموزشی هستند، با تنشهای جدیدی مواجه کرده است.

باوجود رایزنی‌ها و نامه‌نگاری‌های متعدد با همه مسوولین ذیربط و مراجع نظارتی، متاسفانه در شرف رقم خوردن خطایی خطرناک و نقض آشکار قانون در درج پذیرش دانشجوی پرستاری با کد جداگانه و تحت لوای آموزش بیمارستانی هستیم که فقط ظاهر و اسم آن پوشانده شده است.

در شرایطی که کمتر از بیست و چهار ساعت تا صدور دفترچه آزمون سراسری دانشگاه‌ها و رخ دادن بدعتی نو و رویه‌ای غیر قانونی باقی مانده از تمامی مسئولان و صاحب نظران در امر اجرایی و نظارتی و نهادهای علمی و فرهنگی در هر مسوولیتی که هستید و احاد مردم شریف کشوردرخواست می‌کنیم با همه توان خود جامعه فرهیخته پرستاری را یاری کنند تا از این بدعت خطرناک و خانمان سوز جلو گیری کرده و اجازه ندهیم سلامت مردم و امنیت شهروندان در اینده نزدیک با تهدید جدی مواجه شود و آینده گان از سکوت یا کوتاهی ما در این نقطه عطف تاریخی و اثرات ویرانگر آن بر سلامت مردم به زشتی یاد کند.

 در پایان مسئولین دانشگاه، دانشکده‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی، درمانی را به پایبندی به اصول و منشور توافقات مندرج در آئین نامه اصفهان و تصمیمات کارگروه مذکور در آئین نامه توصیه می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز