خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

صید در چابهار تا اواسط مرداد تعطیل است/شیلات برای کشتی‌های کف‌روب مجوز صادر نکند

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۹۱۳

مدیرعامل اتحادیه صیادان چابهار می‌گوید: در شرایطی که مردم چابهار به دلیل بیکاری به سمت صیادی امده‌اند شیلات کشور برای ۱۹ کشتی‌های تراول(کف‌روب) مجوز صید صادر می‌کند.

علیم افشار (مدیرعامل اتحادیه صیادان چابهار) به خبرنگار ایلنا گفت: بنا به تصمیم مسئولان استانی؛ صید در بندر چابهار تا اواسط مردادماه سال جاری به حالت تعلیق درآمده است.

وی افزود: اکثر صیادان چابهار به دلیل مواج و طوفانی بودن دریا تا اواسط مردادماه به دریا نخواهند رفت البته صیادانی که وضعیت لنجی آنها مناسب است با مسئولیت خودشان به دریا می‌زنند.

رییس اتحادیه صیادان چابهار ادامه داد: ما در چابهار حدود ۲۶ هزار صیاد داریم که در قالب ۹۰۰ لنج و ۲۰۰۰ قایق در دریا ماهیگیری می‌کنند.

او در توضیح این تعداد لنج خاطرنشان کرد: به صورت معمول در هر لنج تقریبا ۲۰ تا ۲۵ صیاد و در هر قایق ۲ تا ۳ نفر مشغول به‌کار هستند که به صورت میانگین ماهیانه یک میلیون تومان درآمد دارند.

این فعال صیادی در مورد علت تعداد بالای صیادان گفت: به دلیل شیوع بیکاری در منطقه و نبودن امکانات کشاورزی همه جوانان و بیکاران راهی جز دریا ندارند و برای کسب حداقل درآمد به کار صیادی و ملوانی روی می‌آورند.

وی ادامه داد: صاحبان لنج‌ها و شناورها از بیمه‌ای بازرگانی خیری ندیدند زیرا نمی‌توان از آنها هزینه خسارات را دریافت کرد. امیدواریم تا در آینده نزدیک با شروع به کار بیمه صیادان شاهد وضعیت رو به بهبودی باشیم.

رییس اتحادیه صیادان چابهار با انتقاد از سیاست‌های اداره کل شیلات گفت: تعداد زیادی از خانواده‌های چابهاری روزی خود را از دریا به دست می‌آورند با این وجود اداره کل شیلات برای ۱۹ کشتی‌های تراول(کف‌روب) مجوز صید صادر می‌کند.

او ادامه داد: کشتی‌های کف‌روب با تورهای بزرگ همه ماهی‌ها و دیگر آبزیان را در تورهای عظیم خود به دام می‌اندازند و پس از آن دیگر چیزی برای صیادان ما باقی نمی‌ماند آنها مجبورند با دست خالی به خانه بازگردند.

افشار در پایان گفت: بارها اعتراضات کتبی خود را به مسئولان شیلات فرستاده‌ایم و خواستار جلوگیری از صید این کشتی‌های شدیم ولی تاکنون اتفاق جدیدی رخ نداد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز