خبرگزاری کار ایران

وزارت کار ژاپن فهرست کارفرمایان متخلف را منتشر کرد/اضافه‌ کار بیش از اندازه عامل خودکشی

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۸۹۴

وزارت کار ژاپن فهرستی از کارفرمایانی را منتشر کرده است که کارمندان خود را بیشتر از ساعت قانونی اضافه کار، به کار واداشته‌اند. به گفته کنشگران جامعه مدنی و فعالان حقوق بشر، ژاپنی‌ها بیش از ۱۰۰ ساعت در هفته اضافه کاری می کنند.

به گزارش ایلنا، وزارت کار ژاپن فهرستی از کارفرمایانی را منتشر کرده که کارمندان خود را بیشتر از ساعت قانونی اضافه کار، به کار واداشته‌اند.

در قانون کار ژاپن تنها ۱۰۰ ساعت اضافه کار در هفته مجاز شمرده شده است اما کارفرمایان ژاپنی بدون توجه به الزمات قانونی کارگران و کارمندان خود را گاها به انجام ۱۵۰ ساعت اضافه کار وادار می‌کنند.

کارگران ژاپنی که در خطوط تولید شرکت‌های خودروسازی کار می‌کنند بیش از سایر کارگران به کار واداشته می‌شوند به گونه‌ای که برخی از آنها قادر نیستند که برای خوابیندن به منزل بروند و ترجیحا به علت بعد مسافت شب را در محل کار به صبح می‌رسانند.

در هفته‌های گذشته خبری منشر شد که یک کارمند زن ژاپنی که در یک شرکت تبلیغاتی کار می‌کرد به علت خستگی بیش از حد و چند شب نخوابیدن خودکشی کرده است. وی در نامه‌ای  به مادر خود گفته بود که ای کاش می‌توانست کار کمتری انجام دهد.

در عین حال وزارت کار ژاپن به دنبال ارسال لایحه‌ای به پارلمان این کشور است تا اضافه کار هفتگی را کاهش دهد. دولت ژاپن ازسوی افکار عومی تحت فشار است تا آمار خودکشی کاهش یابد. ژاپن یکی از بالاترین آمارهای خودکشی را در جهان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز