خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

حذف سهم حق بیمه کارفرما در کارگاه‌های کمتر از ۵ نفر کارگر

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۱۰۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حذف سهم حق بیمه کارفرما در بنگاه‌های با تعداد کارگر کمتر از ۵ نفر خبر داد.

به گزارش ایلنا، «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نهمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران از حذف سهم حق بیمه کارفرما در بنگاه‌های با تعداد کارگر کمتر از ۵ نفر خبر داد.

ربیعی رویکر وزارت خانه تحت تصدی خود را ایجاد اشتغال فراگیر دانست و افزود: ایجاد اشتغال پایدار در بنگاه‌های کوچک متوسط و خرد عملیاتی می‌شود و صنایع بزرگ در این مسیر دیگر اثری ندارد.

وی افزود:  اصناف سهم ۲۵ درصدی در تولید ناخالص داخلی دارند. هم اکنون سهم بنگاه‌های کوچک متوسط و خرد از اشتغال ۸۵ درصد است که ۸۰ درصد از این بنگاه‌ها زیرمجموعه اصناف هستند.

وزیر تعاون، کار و زفاه اجتماعی با اشاره به راه اندازی سامانه تحلیل بازار کار در این وزارتخانه، گفت: با استفاده از این سامانه وضعیت اشتغال در کشور بصورت شفاف مشخص خواهد شد.

ربیعی افزود:  ایجاد اشتغال پایدار و اتصال بنگاه‌های کوچک و خرد  به بازار جهانی از برنامه‌های مهم وزارت کار است و  باید زمینه ایجاد ۱۵۷ هزار شغل در بخش کشاورزی، ۲۴۷ هزار شغل در صنعت و ۴۹۱ هزار شغل نیز در بخش خدمات را فراهم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز