خبرگزاری کار ایران

صبح امروز رخ داد؛

تجمع کارگران نی شکر هفت تپه به همراه خانواده هایشان

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۹۷۹

صبح امروز کارگران مجتمع نی شکر هفت تپه به همراه خانواد‌هایشان در اعتراض به آنچه بی‌توجه‌ای کارفرمای کارخانه به پرداخت مطالبات مزدی خود می‌خواندند در محوطه ومقابل درب وردی مجتمع تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، صبح امروزکارگران شاغل معترض مجتمع نی شکر هفت تپه که شماری از آنها را اعضای خانواده‌هایشان نیز همراهی می‌کردند با تجمع مقابل درب ورودی ومحوطه کارخانه خواسته‌های صنفی خود را مطرح کردند.

تعداد تجمع کنندگان که در اصل کارگران رسمی و روز مزدی شاغل بخش صنعت وکشاورزی این مجتمع هستند تا نزدیک به ۵۰۰ نفر برآورد می‌شود.

آنها مدعی هستند که بابت دستمزد بهمن واسفند سال ۹۴ و دوماه مزد معوقه سال جاری به همراه پاداش وبهربرداری سال‌های ۹۴ و ۹۵ طلبکارند.

دلیل دیگر اعتراض کارگران این واحد تولیدی، مربوط به پرداخت نشدن حق بیمه از جانب کارفرما به سازمان تامین اجتماعی است که مشکلات زیادی برای کارگران ایجاد کرده است.

 همچنین کارگران روز مزدی نیز خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود در ماه های بهمن واسفند سال گذشته ودو ماه از سال جاری به همراه ۸ ماه حق بن معوقه مربوط به سال ۹۵ هستند.

به گفته کارگران همچنین بیش از یکسال است که مالکیت مجتمع نی شکر هفت تپه پرداخت برخی مزایای عرفی وقانونی کارگران را همانند سبد کالای ماه رمضان وحق لباس کار وغیره .. را کم ویا متوقف کرده است.

طبق اظهارات معترضین حدود ۲۰۰نفر از کارگران بازنشسته این واحد که از اسفند ماه سال ۹۵ تا هم اکنون بازنشسته شده‌اند؛ هنوز نتوانسته‌اند مطالبات بازنشستگی خود را علارغم وعده کارفرما دریافت کند.

در عین حال معرضین که خواستار یکسان سازی حقوق ومزایای خود هستند می‌گویند اگر کارفرمای خصوصی توانایی پرداخت مطالبات معوقه کارگران شاغل و بازنشسته مجتمع را ندارد مجددا این واحد بزرگ تولیدی وکشاورزی را به دولت عودت دهد.

برای پرداخت مطالبات کارگران تلاش می‌کنیم

در این زمینه «سیامک افشار» قائم مقام مدیر عامل شرکت کشت و صنعت هفت تپه در گفتگو با ایلنا گفت: این مجتمع صنعتی مانند هر بنگاه تولیدی دیگری با مشکلاتی روبروست اما مجموعه مدیریت آن تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکل به وجود آمده برای کارگران شاغل و بازنشسته انجام می‌دهد.

او با بیان اینکه  در حال حاضربخش زیادی از مطالبات معوقه  وجاری کارگران شاغل وبازنشسته پرداخت شده است  در خصوص پرداخت پاداش و بهره برداری سالهای ۹۴ و ۹۵ کارگران افزود:  از بهمن ماه سال ۹۴  که این شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است هنوز به سود دهی نرسیده ودر حال حاضر زیانده است.

طبق اظهارات وی هر گونه اعتراض که منجر به توقف تولیدات کارخانه می‌شود ما را از اهداف دور می‌کند،چرا که اوضاع مالی و اقتصادی ما از اقتصاد کشور مستثنی نیست.

 به گفته وی در حال حاضر بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی که از بودجه عمومی ارتزاق می‌کنند، دارای حقوق معوقه‌اند و این درحالی است که شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تنها دو ماه مطالبات معوقه دارد.

تجمع کارگران نی شکر هفت تپه به همراه خانواده هایشان

تجمع کارگران نی شکر هفت تپه به همراه خانواده هایشان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز