خبرگزاری کار ایران

کارگران مولد بخار: معوقات مزدی داریم/ پیمانکار: دو ماه تاخیر مساله‌ی چندان مهمی نیست

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۹۴۱

پرسنل شرکت مه‌ریل که یک شرکت پیمانکاری رجاء است، معوقات مزدی پرداخت نشده دارند؛ پیمانکار می‌گوید: کارفرمای مادر، بدهی‌ها را نمی‌پردازد.

جمعی از کارگران مولد بخار که طرف قرارداد شرکت مه‌ریل هستند می‌گویند: حدود دو ماه مطالبات معوقه داریم؛ این کارگران که حدود 130 نفر هستند، نیمی از دستمزد اردیبهشت خود را دریافت کرده‌اند و برای خردادماه و تیرماه نیز چیزی نگرفته‌اند.

این کارگران با انتقاد از این شرایط می‌گویند: چطور وقت کارکردن، قانون کار حاکم است و بایستی هشت ساعت در روز کار کنیم؛ اما زمانی که به پرداخت دستمزدها می‌رسد، خبری از قانون و حق و حقوق کارگر نیست.

در همین رابطه، مدیرعامل این شرکت پیمانکاری که نمی‌خواهد نامش آورده شود؛ می‌گوید: تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران به این دلیل رخ داده که شرکت حمل و نقل ریلی رجاء به عنوان کارفرمای مادر، از زمستان سال گذشته صورت حساب‌های ما را نپرداخته است.

این مقام مسئول با بیان این که شرکت پیمانکار طبق قرارداد فقط سه ماه را موظف است بدون تسویه صورت حساب، دستمزد کارگران را پرداخت کند؛ می‌گوید: تاخیر دو ماهه خیلی هم در شرایط فعلی کشور، عجیب نیست؛ در شهرداری‌ها، تا ده ماه، معوقات مزدی دارند؛ حالا این تاخیر دوماهه چندان هم چیز مهمی نیست و بهتر است کارگران منتظر بمانند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز