خبرگزاری کار ایران

شماره ۱۱۲ آتیه نو منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۵۳۲

یکصد و دوازدهمین شماره هفته نامه آتیه نو، هفته نامه تخصصی حوزه رفاه و تامین اجتماعی، صبح امروز، یکشنبه اول مردادماه ۱۳۹۶ توسط موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه منتشر شد.

ایلنا، یکصد و دوازدهمین شماره هفته نامه آتیه نو، هفته نامه تخصصی حوزه رفاه و تامین اجتماعی، صبح امروز، یکشنبه اول مردادماه ۱۳۹۶ توسط موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه منتشر شد.

 

 «توسعه مردم نهاد» عنوانی است که روی داستان جلد این شماره آتیه نو نشسته است و گزارشی را نمایندگی می‌کند که در آن نقش و ظرفیت تشکل‌ها و انجمن‌های مدنی برای تحقق اهداف توسعه پایدار، رفاه و توانمند سازی مناطق محروم با نظر خواهی از حسن طائی، اقتصاددان؛ و کمال اطهاری، پژوهشگر اقتصادی بررسی شده است. به گفته طائی، نهادهای مدنی بخش سوم اقتصاد شناخته می‌شوند و در فضای میانی تجارت و دولت، انرژی‌های شخصی و خصوصی را برای ارایه کالاهای عمومی دشوار به کار می‌گیرند. اطهاری نیز با اشاره به تجربه «اسفدن» و بیان اینکه بی‌دانشی منجر به این شده که فعالیت‌های عمرانی را به جای توسعه ببینیم، گفته که این اشتباه طی چند دهه گذشته به کرات تکرار شده است. اطهاری افزوده است: زمانی که صحبت از نهاد می‌کنیم منظورمان روابط تکرار شونده بشری است و زمانی هم که توسعه حاصل می‌شود، طبیعتا قواعد جدیدی بر قواعد بشری حاکم می‌شود که باید آموزش داده شده باشند. یعنی دستگاه‌های و نهایی لازم است که تکرار شدن این قواعد را آموزش دهند.

 «آغاز تحول بزرگ در نظام سلامت»، دومین تی‌تر صفحه نخست «آتیه نو» است که به «نسخه نویسی الکترونیک در درمان تامین اجتماعی با هدف افزایش کیفیت خدمات درمانی» اختصاص یافته است. در این گزارش آمده است: «حذف دفترچه بیمه در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی اقدام مترقی و فناورانه بزرگ‌ترین سازمان بیمه گر اجتماعی کشور است که پس از یک دوره اجرای آزمایشی در استان یزد، همزمان با هفته تامین اجتماعی، به صورت رسمی در این استان رونمایی و معرفی شد. در این مرحله از اقدامات اصلاحی مبتنی بر فناوری‌های نوین در بخش درمان بیمه شدگان، سازمان تامین اجتماعی در نظر دارد، فرآیند حذف دفترچه بیمه را که در ابتدای سال جاری در تمام مراکز درمانی متعلق به این سازمان عملیاتی شده بود، به پزشکان و مراکز درمانی و پاراکلینیکی طرف قرارداد این سازمان نیز تعمیم دهد تا طرح حذف دفترچه و نسخه نویسی الکترونیک به شکل سراسری عملیاتی شود.

واگذاری ٧٠ شرکت تامین اجتماعی

 «آتیه نو» در شماره یکصد و دوازدهم خود گزارشی از احیای دوباره هتل شماره یک هما در مشهد ارایه کرده است. هتلی که پس از ١٣ سال توقف و تعطیلی با سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی دوباره به چرخه ارایه خدمات بازگشته است. علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح و شروع به کار دوباره این هتل گفت: «توسعه صنعت گردشگری از اولویت‌های کشور است و مشهد نیز ظرفیت فوق العاده‌ای برای گسترش این صنعت دارد.»

دکتر مهدوی عادلی، رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی نیز در این مراسم از واگذاری ٧٠ شرکت زیر مجموعه این سازمان خبر داده و گفته است: «این شرکت‌ها یا کوچک مقیاس هستند یا خارج از استراتژی سازمان تامین اجتماعی قرار دارند. به همین دلیل آن‌ها را به شرکت‌های سرمایه گذار داخلی و خارجی واگذار می‌کنیم.»

پرداخت تسهیلات به کارفرمایان

اظهارات دکتر سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در جریان بازدید از روزنامه ایران نیز در «آتیه نو» ی این هفته بازتاب یافته است. او خبر داده کارفرمایانی که بیمه شدگان بیکار را دوباره به کار بگیرند، از بانک رفاه کارگران تسهیلات مالی دریافت خواهند کرد.

به گفته دکتر نوربخش، در حال حاضر ٢٠٠ هزار نفر ماهیانه از سازمان تامین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری می‌گیرند که با اجرای طرح جدیدی که از ماه آینده آغاز می‌شود، انتظار می‌رودتعداد مقرری بگیران کاهش و بخشی از آن‌ها به بازار کار باز گردند.

او در بخش دیگری از اظهارات خود خبر داده که سازمان تامین اجتماعی در نظر دارد به تدریج از بنگاهداری خارج شود و سرمایه‌های خود را به سمت بازار سرمایه ببرد و با پرهیز از اقدامات نمایشی و بدون پشتوانه، تمرکز خود را بر خدمت رسانی بر مردم بگذارد.

برخی دیگر از عنوان‌های شماره ١١٢ هفته نامه آتیه نو:

بازنشستگی زودهنگام، تزریق بحران به صندوق‌های بازنشستگی

ملاحظاتی درباره سیاست‌های سرمایه گذاری ذخایر بیمه شدگان

بازگشت صنعت به میدان اشتغالزایی

ایران – توتال؛ تضمین برجام، رونق سرمایه گذاری

بازی متخصص‌های در دنیای فناوری

برای اشتیاقتان کار کنید نه فقط مشتری

سنگینی تحمل ناپذیر بار یک شغل

کارگاه‌های خانوادگی باید حق بیمه بپردازند؟

دزفول؛ شهر دوستدار سالمندان

رمز و راز نظام‌های بازنشستگی موفق

ورم پا‌هایتان را جدی بگیرید

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز