خبرگزاری کار ایران

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

رشد چشمگیر بیمه‌شدگان تامین اجتماعی به نسبت به جمعیت افراد شاغل

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۶۳۹

رشد بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نسبت به شاغلین کل کشور، طی سال‌های ٨٩ لغایت ٩۴، بسیار چشمگیر بوده است. به طوری که طی ۶ سال گذشته، نرخ رشد بیمه شدگان این سازمان، بیش از ۴ برابر نرخ رشد شاغلین کشور بوده است.

به گزارش ایلنا، بر اساس اعلام دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی این سازمان، ضریب نفوذ بیمه (سهم بیمه شدگان اصلی سازمان از کل جمعیت شاغل کشور‏) از شاخص‌های مهم ارزیابی عملکرد نظام تامین اجتماعی است که طی سالهای گذشته این شاخص افزایش چشمگیری داشته و حاکی از گستردگی پوشش بیمه‌ای در سازمان تامین اجتماعی بوده است.

بر این اساس، ضریب نفوذ بیمه در سال١٣٩٠، ۵۶ درصد و در سال ١٣٩۴، با افزایش ١۶درصدی، به ۴‏/۶٢ درصد رسیده است.

همچنین نرخ رشد بیمه شدگان زن، دو برابر بیمه شدگان مرد بوده است اما نرخ رشد شاغلین مرد نسبت به شاغلین زن، در همین مدت، حدود ۶ برابر بوده است و نرخ رشد بیمه شدگان زن سازمان نیز، ٣٩ برابر نرخ رشد شاغلین زن کشور بوده است.

گفتنی است، سهم زنان شاغل از کل شاغلین کشور ٧‏/١۵درصد و سهم بیمه شدگان زن سازمان ١‏/١٨درصد از کل بیمه شدگان است که این نشان از پتانسیل بالقوه سازمان در بیمه پذیری زنان طی این سال‌ها دارد.

لازم به ذکر است، تغییر در سیاست سازمان تامین اجتماعی در بیمه پذیری و انعطاف، طی سال‌های اخیر، موجب افزایش بیمه شدگان تازه ورود شده است.

بدون شک ساختار بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، متاثر از روند تغییر در نیروی کار کشور است و ترسیم جایگاه بیمه شدگان از نیروی کار کشور و بررسی علمی در این زمینه، مجموعه تامین اجتماعی را در رسیدن به هدف، که‌‌ همان افزایش تعداد بیمه شده است، یاری خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز