خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فنی امور مستمری های سازمان تامین اجتماعی:

تعیین میزان مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس دو سال آخر بیمه پردازی

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۰۶۶

به گفته مدیرکل فنی امور مستمری های سازمان تامین اجتماعی مطابق بخشنامه جدید این سازمان، میزان مستمری بازنشستگان براساس دو سال آخر بیمه پردازی تعیین خواهد شد.

به گزارش ایلنا، «محمدعلی جنانی» مدیرکل فنی امور مستمری های سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:  میزان مستمری بازنشستگان طبق بخشنامه جدید این سازمان براساس دو سال آخر بیمه پردازی تعیین شد.

وی  افزود: براساس ماده 31 قانون برنامه پنجم توسعه، بخشنامه ای تحت عنوان بخشنامه شماره 60 وجود داشت که دو سال بیمه پردازی بیمه شدگان مبنای محاسبه پرداخت مستمری فرد محسوب می شد؛ اما چنانچه این دو سال دستخوش دستمزد نامتعارف در طول بیمه پردازی این افراد،‌ قرار می گرفت ما میانگین پنج سال آخر را محاسبه می کردیم.

جنانی با اشاره به ماده  82 قانون برنامه ششم توسعه، افزود: اما با توجه به این ماده این قضیه منتفی شد و ما امروز 25 تیرماه 1396 بخشنامه ای با شماره 1/ 60 صادر شد که از اول فروردین سال 1396 میزان مستمری براساس قانون اصلاح ماده 77 و تبصره ذیل مصوب 16 اسفندماه 1371 با رعایت سایر قوانین و مقررات تعیین می شود؛ یعنی برای تعیین میزان مستمری بازنشستگان، دو سال آخر محاسبه می شود.

جنانی ادامه داد: به همین منظور بخشنامه 60 برای محاسبه میزان مستری بازنشستگان لغو و مبنای این محاسبه، بخشنامه 1 / 60 جایگزین شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز