خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

درآمد صیادان خوزستانی به ۴۰۰ هزارتومان رسید/منابع صیدگاه‌ها رو به پایان است

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۸۱۱

مدیرعامل اتحادیه صیادان خوزستان معتقد است ۵ هزار شناور بی هویتی که در صیدگاه‌های استان صید می‌کنند منابع دریایی را با خطر جدی روبه‌رو کرده‌اند.

غلامرضا دهقانی، مدیرعامل اتحادیه صیادان خوزستان به خبرنگار ایلنا گفت: با کم شدن ذخایر آبزیان در سواحل استان درآمد صیادان بومی بسیار کاهش پیدا کرده است به طوری که به صورت میانگین هر صیاد درماه ۴۰۰ هزارتومان درآمد دارد.

او ادامه می‌دهد: هر شناور صیادی اجازه دارد هر ماه تنها در در دو نوبت ده روزه به دریا بزنند. خوزستان بیش از ۳۴ هزار صیاد دارد که مقدار ماهی صید شده باید بین آنها تقسیم شود. باید به این نکته اشاره کنیم که صیدگاه‌های خوزستان یک پنجم صیدگاه‌های استان بوشهر است.

این فعال صنفی خوزستانی با پرداختن به مشکل عمده ماهیگیران استان خاطرنشان کرد: مشکل عمده ماهیگیران استان، ۵ هزار شناور بی هویتی است که به صورت غیر قانونی صید می‌کنند.

او می‌گوید: یکی از اصلی‌ترین دلایلی که موجب این رخداد شده است سیاست‌های نادرست مسئولان استانی است. آنها در ابتدای اینکه برسرکار می‌آیند برای کاهش میزان بیکاری استان، جویندگان کار را به سمت دریا سوق می‌دهند.

مدیرعامل اتحادیه صیادان خوزستان معتقد است تنها راه مسئولان استانی برای حل بحران بی‌کاری صید از دریایی است که منابع آن رو به پایان است.

دهقانی در پایان به وضعیت صیادان از کار افتاده اشاره کرد و گفت: برخی از صیادان هستند که بر اثر حادثه شناورهای خود را از دست داده‌اند. برخی هم با ده سال سابقه کاری بازنشسته شده‌اند که تنها ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند. عده‌ای هم تحت نظر کمیته امداد و بهزیستی امورات زندگی خود را می‌گذرانند که وضعیت معیشتی مناسبی ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز