خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران:

ایمنی معادن پایانی ندارد/ اختصاص ۴ میلیارد تومان برای نوسازی معادن

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۵۹۴

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید که باید آسیب شناسی دقیقی بر ایمنی کار در معادن انجام شود از این رو کتابچه حفاظت ایمنی معادن در دست تدوین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در حاشیه نمایشگاه عکس یورت در جمع خبرنگاران، با تاکید بر ضرورت آسیب‌شناسی دقیق بر ایمنی کار در معادن، به تعدد پیمانکاران در معادن کشور و قصور آنها در بحث روابط کار اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های معادن از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست از این رو پیمانکاران هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند.

ربیعی افزود: این امر موجب شده است که فشار کار بر دوش کارگران باشد. هم اکنون معاونت روابط کار در حال کار بر روی طرحی در زمینه نظام پیمانکاری معادن است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اساسا دست به دست شدن معادن بین پیمانکاران متعدد قابل قبول نیست.

ربیعی ادامه داد: هر تخلفی که در بحث‌های روابط کار در این خصوص پیش آید کارفرمای اصلی را مسئول می‌دانیم.

او در خصوص پرداخت غرامت به کارگران یورت افزود: تمام کارهای لازم در این خصوص انجام شده است و برای تعدادی هم ابتدا باید کارهای انحصار وراثت انجام شود تا بتوان کمک هزینه‌های مسکن و دیه پرداخت شود.

ربیعی در ادامه با اشاره به جایگاه عکاسی اجتماعی، تصریح کرد: عکاسی اجتماعی جایگاه خود را در تحولات اجتماعی دارد و در این قالب می‌توان رنج‌ها را به تصویر کشید‌.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امروز در این نمایشگاه غم مادر در انتظار به تصویر کشیده شده است و البته من هم به احترام جایگاه عکاسی اجتماعی در اینجا حاضر شده ام.

او در ادامه با بیان اینکه حادثه معدن یورت شکل دیگری از رابطه دولت و ملت را به تصویر کشید، افزود: دولت در حادثه یورت در دل غم و اندوه و خشم مردم حضور یافت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: سال گذشته دولت ۴ میلیارد تومان برای ایمنی معادن اختصاص داد تا به خرید تجهیزات و نوسازی بپردازند چرا که هم اکنون ۱۰ هزار کارگر شاغل در معادن وجود دارند.

او اضافه کرد: برای این منظور ابتدا نیاز بود که بعضی معادن را تعطیل کنیم اما من فکر می‌کنم که ایمنی معادن پایانی ندارد و باید برای آن برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز