خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار کشور:

دولت در برنامه‌های اشتغالزایی شتاب‌زده عمل‌کرد/ اقتصاد بیمار، عامل تهدید سرمایه

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۳۱۷

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار کشور می‌گوید هم اکنون مشکل اشتغال در کشور کمبود مهارت‌ها نیست بلکه تهدید ریسک سرمایه گذاری در اقتصاد بیمار کشور است.

«اولیا علی بیگی» رئیس کانون شوراهای اسلامی کار کشور در گفت و گو  با ایلنا، اظهار داشت: هم اکنون مشکل اشتغال در کشور کمبود مهارت‌ها نیست بلکه تهدید ریسک سرمایه گذاری در اقتصاد بیمار کشور است.

علی بیگی با بیان اینکه باید از تولیدی حمایت کرد که منجر به اشتغال شود، افزود: وقتی بخش های بزرگ اقتصادی کشور همانند «بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی» خلاف سیاست‌های بالادستی در زمینه اشتغال حرکت می‌کنند دیگر نمی‌توان از بخش‌های پایین دستی انتظار حمایت از تولید منجر به اشتغال را داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های اشتغال دولت به صورت شتابزده به بی نظمی و هرج و مرج  در بازار کار ایران می‌انجامند، افزود: زمانی که عرضه و تقاضا در بازار کار برهم می‌ریزد نباید با طرح‌های شتاب زده  در پی بهم ریختن بازار کار بود بلکه باید به سمت حمایت از اشتغال مولد و پایدار  با مشارکت بخش های مختلف همچون بخش خصوصی بود.

این عضو هیات‌ امنای سازمان  تامین اجتماعی در  ادامه با بیان اینکه  در ماده ۱۴۸ قانون کار تاکید شده است که کارفرمایان مشمول قانون کار مکلف به بیمه نمودن کارگران خود هستند، افزود: این در حالی است که مثلا در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی تا شش ماه بیمه نیستند که این مسئله موجب می‌شود که در سابقه بیمه آنها فاصله بی افتد.

وی افزود: علاوه بر این سهم درآمدهای سازمان تامین اجتماعی کاهش یابد چرا که دولت بر اساس دستورالعمل اجرایی طرح کارورزی  در این شش ماه مبلغی از بابت حق بیمه سهم کارفرما به سازمان تامین تامین اجتماعی واریز نمی‌کند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار کشور  با بیان اینکه اشتغال   یک موضوعات اساسی در هر خانواده ایرانی است که امروز در سرلوحه کار دولت قرار گرفته است، افزود: اما این امر نباید منجر به این شود که لطمه‌ای از بایت حقوق کار به مشمولان این طرح‌ها وارد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز