خبرگزاری کار ایران

مراسم تقدیر از یاری‌دهندگان حادثه معدن زمستان یورت برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۸۴۹

مراسم تقدیر از یاری‌دهندگان حادثه معدن ذغال سنگ زمستان یورت استان گلستان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت ، معاونت روابط کار وزارت کار و امدادرسانان این حادثه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با تقدیر تلاش‌های امدادگران گفت: در صورتی که تلاش‌های آن‌ها نبود تلفات حادثه افزایش می‌یافت هرچند آن‌ها وظیفه انسانی خود را انجام دادند با این حال تعدادی از آن‌ها بازنشسته بودند.

وی افزود: از این رو ضروری است که به فکر امروز و آینده خود در حوادث کار باشیم و مسائل ایمنی را جدی بگیریم که این نیازمند سخت‌گیری است.

نعمت‌زاده با تاکید بر اینکه رسیدگی به خانواده‌های معدنچیان جان‌باخته انجام شده است، افزود: مااکنون معادن زیرزمینی بسیاری داریم که نیازمند ایمنی هستند چرا که قدمت بسیاری دارند و افراد زیادی در آن‌ها کار می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به حوادثی که در صنایع پتروشیمی کشور به وقوع می‌پیوندد، تصریح کرد: من خودم تجربیاتی در این زمینه دارم و از حادثه‌خیز بودن محیط های‌کاری شناخت دارم و این قضیه نیز که معادن ذغال سنگ قابل اشتعال هستند همیشه خطرآفرین است از این رو نظام مهندسی ایمنی کشور باید حساسیت بیشتری روی محیط‌های کاری پرخطر داشته باشد.

نعمت‌زاده افزود: نظام مهندسی هم اکنون ۳۶ هزار نیرو دارد و همین امر کمک می‌کند که بتوانیم با یک انسجام جلوی حوادث کار را به موقع بگیریم.

در ادامه این جلسه معاون روابط کار و تنظیم مقررات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر همکاری‌های این وزارتخانه با وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در بحث ایمنی معادن نیازمند گسترش همکاری‌ها هستیم هرچند کارهایی در این زمینه انجام شده است.

صادق علی‌مقدم رییس ستاد بحران استان گلستان هم با تاکید بر ضرورت آگاهی‌رسانی در خصوص اقدام به موقع حادثه زمستان یورت، گفت: تا لحظات آخر امدادگران با درایت کافی حضور داشتند و امکانات لازم دراختیار آن‌ها قرار گرفت.

وی افزود: ‌ در شش روز اول معدن یورت ۴۲ معدنچی جان باخته از معدن خارج شدند.

در ادامه جلسه امدادگران حاضر در محل حادثه به تشریح شرایط امدادرسانی پرداختند در این جلسه در رابطه با ضرورت به روزرسانی دستگاه گازسنج و کالیبره کردن آن‌ها و اینکه چرا در معادن خصوصی توجه کمتری به مسائل ایمنی می‌شود، بخث‌هایی مطرح شد.

یکی از این امدادگران افزود: یک دستگاه گازسنج جان ۲۰ تا ۳۰ نفر را نجات می‌دهد.

در ادامه یکی دیگری از امدادگران گفت: ۸ نفر از کسانی که در حادثه فوت شده‌اند از کارگران معدن یورت نبودند بلکه از جاه‌های دیگر برای امدادرسانی آمده بودند در این بین دو نفر از مسئولان معدن جان خود را براثر حادثه از دست دادند.

در پایان این جلسه حاضران تاکید کردند که این حادثه می‌تواند تبعات اجتماعی دامن‌گیری داشته باشد و باید مدیریت بحران در کشور تقویت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز