خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی:

پرداخت مستمری بازنشستگان تاخیر نداشته است/تعیین دستمزد بالاتر از تورم

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۷۷۸

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی می‌گوید یکی از مهمترین تعهدات سازمان در رابطه با پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان است که در زندگی بیش از نصف جمعیت کشور تأثیر مستقیم دارد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر بیات در گفت‌و‌گو با ستاد خبری روابط عمومی هفته تامین اجتماعی گفت: با وجود مشکلات و کمبود نقدینگی و عدم توازن بین منابع و مصارف و همچنین تعهداتی که دولت به عهده سازمان تأمین اجتماعی گذاشته است، پرداخت مستمری بازنشستگان تاخیر نداشته است.

وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی حدود ۴٢ میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده است، گفت: در این میان نزدیک به ٣ میلیون نفر مستمری بگیر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند و با اعضای خانواده به حدود ٧ میلیون نفر می‌رسند.

بیات افزود: سازمان تأمین اجتماعی یکی از بزرگ‌ترین نهادهای اجتماعی و اقتصادی کشور است و یکی از مهم‌ترین تعهدات سازمان در رابطه با پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان است که در زندگی بیش از نصف جمعیت کشور تأثیر مستقیم دارد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در ادامه با بیان اینکه افزایش حقوق بالا‌تر از تورم است، افزود: هر ساله شاهد ترمیم مزدی بودیم و دستمزد‌ها اندکی بالا‌تر از تورم افزایش یافت البته مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش یافت.

بیات افزود: ازیاد نمی‌بریم که در دولت‌های نهم و دهم در همه سال‌ها افزایش حقوق هر سال کمتر از تورم بود و بازنشستگان هر سال بخشی از توان مالی خود را از دست می‌دادند.

رئیس کانون عالی اظهار داشت: در سال جاری افزایش حقوق ١۴ و نیم درصدی برای حداقل بگیران و رشد ١٢ و نیم درصدی حقوق برای سایر سطوح مصوب شد به نحوی که مستمری بگیران تأمین اجتماعی که حداقل یک میلیون و ١٠٠ هزار تومان دریافت می‌کنند و با توجه به افزایش اعمال شده در مزایا، حداقل بگیران در سال ٩۶ بالغ بر ٢٢ درصد رشد داشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز