خبرگزاری کار ایران

اکبر شوکت در گفتگو با ایلنا مطرح کرد؛

«سامانه خدمات رفاهی ایرانیان» درگاه بیمه کارگران ساختمانی/ انجمن‌های صنفی و تامین اجتماعی تعجیل کنند

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۳۲۳

اکبر شوکت با ابراز خوشبینی نسبت به روند بیمه کارگران ساختمانی از طریق سامانه خدمات رفاهی ایرانیان گفت: برای این که کارگران ساختمانی بیش از این معطل نمانند، نیازمند تعجیل بیشتر است.

اکبر شوکت ( رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور) در گفتگو با ایلنا در ارتباط با بیمه کارگران ساختمانی گفت: قرار است بیمه کارگران ساختمانی از طریق سامانه خدمات رفاهی ایرانیان انجام شود و این سامانه در نقش یک درگاه برای اطلاعات بیمه‌ای عمل می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر تمامی کارگران ساختمانی، چه بیمه شده و چه بیمه نشده، در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند؛ در این سامانه دو مرحله پالایش یکی توسط بانک اطلاعاتی ایرانیان و دیگری توسط انجمن‌های صنفی انجام می‌شود و نتیجه در اختیار تامین اجتماعی قرار می‌گیرد.

شوکت با بیان این که در حال حاضر کدهای بازرسی به انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی تحویل داده شده؛ افزود: با این کدها، انجمن‌های صنفی می‌توانند وارد سامانه شوند و عملیات بازرسی و پالایش را انجام دهند.

این فعال صنفی کارگران ساختمانی با بیان این که در برخی استان ها از جمله مازندران، انجمن‌های صنفی کار بازرسی را انجام داده‌اند و مرحله پالایش به اتمام رسیده؛ ادامه داد: اگر انجمن های صنفی سریعتر عملیات بازرسی را انجام دهند و نتیجه تحویل تامین اجتماعی شود، روند بیمه کردن کارگران با سرعت بیشتر انجام خواهد شد.

شوکت در پاسخ به این سوال که روند فعلی بیمه کردن کارگران ساختمانی را چطور ارزیابی می‌کنید؛ اظهار داشت: اگر همه آنها که در این قضیه دخیل هستند، هم تامین اجتماعی و هم انجمن‌های صنفی، با تعجیل بیشتر عمل کنند، می‌تواند اتفاق مثبتی رخ دهد.

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: انتظار کارگران ساختمانی برای دریافت بیمه بسیار طولانی شده و بهتر است با عملکرد هماهنگ و سریع نهادها و مسئولین، به این انتظار خاتمه داده شود.

گفتنی است نزدیک به دوسال است که هیچ کارگر ساختمانی نتوانسته است از سهمیه بیمه بهره‌مند شود؛ این مساله در ماههای گذشته بارها مورد انتقاد کارگران ساختمانی و تشکل های آنها قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز