خبرگزاری کار ایران

کارگران مطرح کردند؛

عدم پرداخت معوقات مزدی در شهرداری سردشت/ در این شهر مرزی و محروم نه دفترچه بیمه داریم و نه قدرت خرید نان

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۹۰۶

کارگران شهرداری سردشت حدود چهار ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند. این کارگران می‌گویند حق بیه آنها نیز در ماههای گذشته پرداخت نشده‌است.

جمعی از کارگران شهرداری سردشت با ایلنا تماس گرفتند و از عدم پرداخت معوقات مزدی خود انتقاد کردند.

این کارگران می‌گویند 200 کارگر شهرداری سردشت هستیم که در بخش‌های مختلف فضای سبز، آتش‌نشانی و خدمات مشغول به کاریم؛ از ابتدای سال جاری دستمزد و مزایای مزدی ما را نپرداخته‌اند و حتی حق بیمه ما به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده؛ در نتیجه نمی‌توانیم دفترچه‌هایمان را تمدید کنیم.

از این 200 کارگر، تعدادی شرکتی و طرف قرارداد با شرکت‌های خصوصی و تعدادی هم با خود شهرداری قرارداد دارند، اما از قرار معلوم دستمزد همه آنها در ماههای گذشته پرداخت نشده‌است.

یکی از این کارگران که نمی‌خواهد نامش فاش شود می‌گوسد: ما را از مراجعه به ارگانها منع می‌کنند؛ جرئت نداریم به شورای شهر یا دیگر نهادها رجوع کنیم؛ می‌ترسیم اعتراض کنیم، چون تحت فشاریم.

این کارگر از وعده‌های شهردار سردشت یاد می‌کند و می‌گوید: یازدهم اردیبهشت، روز جهانی کارگر، شهردار وعده داد که دو ماه حقوقمان را بپردازد، ولی هیچ خبری نشد، حالا همکاران من قدرت پرداخت کرایه خانه را ندارند؛ حتی قدرت خرید نان خالی برای خانواده خود را ندارند.

این کارگر در ادامه از وضعیت دشوار زندگی در سردشت می‌گوید: شهری که هنوز آثار شیمیایی دوران جنگ را به همراه دارد؛ این شهر محروم مرزی با امکانات محدود، نیازمند توجه بیشتر مسئولان است؛ ما کارگران شهرداری سردشت، سالهاست که حال و روز خوشی نداریم؛ یک بار شهردار عوض شد و تا مدتها اوضاع خوب پیش می‌رفت؛ اما حالا دوباره چند ماهیست که جیبمان خالیست و مشکلاتمان بی‌نهایت.

کارگران شهرداری سردشت خواستار رسیدگی به مشکلات خود هستند و می‌گویند: ساعت کارمان طولانی است؛ حق اعتراض نداریم؛ از پرداخت هم که خبری نیست؛ اگر مسئولان به دادمان نرسند، نمی‌دانیم باید چه کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز