خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش:

از مهرماه سال جاری وضع معلمان آزاد بهتر خواهد شد/ اینکه «معلمان غیردولتی بیمه نیستند» خیلی صحت ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۹۸۲

مدیرکل مدارس غیر دولتی از تدوین آیین‌نامه برای اشتغال معلمان آزاد و الزام به بیمه کردن این معلمان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن مسعودی مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر در خصوص «اعتراض معلمان مدارس غیردولتی مبنی بر عدم بیمه شدن در این مدارس»، اظهار داشت: اینکه معلمان غیردولتی بیمه نیستند، خیلی صحت ندارد؛ ممکن است برخی فرهنگیان بیمه موردنظر خود نباشند اما اینکه هیچ کدام از این افراد بیمه نباشند، این طور نیست.

وی ادامه داد: قانون مدارس غیردولتی از اواخر سال گذشته دائمی شده است و موارد قبلی نقض شد.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش آیین‌نامه‌ای تهیه کرده و قصد دارد آن را به هیأت وزیران برساند که آیین‌نامه اجرایی مدارس غیردولتی است و در آن بحث بیمه نیز مطرح شده است.

مسعودی متذکر شد: در ماده 25 این آیین‌نامه مشخص شده است که کارکنان تمام‌وقت فاقد پوشش بیمه‌ای حتماً باید از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: قریب 200 هزار فرهنگی در مدارس غیردولتی مشغول هستند که تعداد کمی از این افراد معترض هستند.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: این کارکنان، کارکنان تمام‌وقت و پاره‌وقت هستند که نیروهای تمام‌وقت باید از مزایای کامل بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند و نیروهای پاره‌وقت نیز متناسب با ساعاتی که کار می‌کنند، بیمه شوند.

مسعودی خاطرنشان کرد: در آیین‌نامه اجرایی مطرح کرده‌ایم که حتماً همه فرهنگیان که در مدارس غیردولتی کار می‌کنند با شروع سال تحصیلی جدید با هر شرایطی بیمه شوند.

وی بیان داشت: مؤسسان مدارس غیردولتی این افراد را بیمه می‌کنند؛ یعنی هر فرهنگی که در تمام روزهای هفته در مدرسه فعالیت می‌کند و به صورت تمام‌وقت است، بیمه کامل می‌شود و بقیه نیز متناسب با ساعاتی که در مدرسه کار می‌کنند بیمه می‌شوند که این قانون از سال تحصیلی جدید اجرا می‌شود. 

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه وزیر آموزش و پرورش دغدغه بیمه معلمان مدارس غیردولتی را دارد، افزود: تا حال حاضر این طور نبوده است که هیچ کس از معلمان بیمه نباشد؛ ضمن اینکه کماکان بسیاری از آنها وارد سن بازنشستگی می‌شوند، اما قانون صراحت دارد و اعلام می‌کند که باید آنها تابع قانون کار و تأمین اجتماعی باشند؛ در نتیجه از مهر سال جاری شرایط مطلوب‌تری خواهند داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز