خبرگزاری کار ایران

جمعی از کارگران کارخانه روغن نباتی ناز اصفهان مطرح کردند؛

تعطیلی کارخانه ناز اصفهان معیشت بیش از ۳۰ خانوار کارگری را به خطر می‌اندازد/آلاینده بودن کارخانه بهانه است

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۹۵۰

جمعی از کارگران کارخانه روغن نباتی ناز اصفهان می‌گویند تعطیلی این کارخانه به علت آلاینده بودن فعالیت‌های آن که از سوی اداره محیط زیست اصفهان مطرح شده است، موجب به خطر افتادن معیشت بیش از ۳۰ خانوار کارگری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته «مهران شنتیایی» رئیس اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان به دلیل آنچه که «مزاحمت زیست محیطی» کارخانه روغن نباتی ناز خوانده، از تعطیلی این کارخانه که در خیابان امام خمینی شهر اصفهان واقع شده است، خبر داد.

این در حالی است که در شهریور ماه سال ۹۳ و با اصرار اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان بخش‌هایی از این کارخانه تعطیل و خطوط تولید واحد به تدریج به کارخانه روغن نباتی گلبهار واقع در فاصله ۱۰ کیلومتری میمه منتقل شد.

کارگران روغن نباتی ناز اصفهان با بیان اینکه این کارخانه زمانی ۴۰۰ کارگر داشت که با انتقال فعالیت‌های آن به کارخانه روغن نباتی گلبهار به تدریج بیکار شدند، افزود: بسیاری از همکاران ما به علت اصراری که بر آلاینده بودن فعالیت‌های این کارخانه و انتقال آن به خارج شهر وجود داشت، بیکار شده و مجبور شدند که برای دریافت مقرری بیکاری به ادارت کار مراجعه کنند.

آن‌ها با بیان اینکه پس از تعطیلی بخش‌هایی از این کارخانه در شهریور ماه سال ۹۳ نسبت به نوسازی و احیای دستگاه‌های این کارخانه اقدام شد، افزود: حتی پس از نوسازی تجهیزات و وسایل این کارخانه بازهم بهانه آلاینده بودن فعالیت‌های این کارخانه ادامه داشت و حالا شرایط به گونه‌ای شده که محیط زیست اصفهان اصرار بر تعطیلی کامل این کارخانه دارد.

به گفته مسئولان اداره محیط زیست استان اصفهان هم اکنون روزانه حدود ۲۵ تن روغن گیاهی از کارخانه گلبهار به منظور صمغ‌گیری و بی‌رنگ‌سازی به شرکت روغن نباتی ناز واقع در خیابان امام خمینی، انتقال می‌یابد و با تانکر برای بسته‌بندی به شرکت گلبهار منتقل می‌شود که همین بخش هم به دلایل زیست‌محیطی باید به طور کامل تعطیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز