خبرگزاری کار ایران

مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی:

نمی گذاریم حقی از بیمه شدگان و کارفرمایان ضایع شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۳۰۱

مدیر کل در آمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: بررسی پرونده ها در هیات های بدوی و تصمیم گیری در مورد آنها باید بر اساس اصول علمی، درست و منطقی همراه با دقت نظر کامل باشد و مسئولان در هیآت های بدوی توجه دارند که حقی از کارفرمایان و بیمه شدگان ضایع نشود.

به گزارش ایلنا، مهرداد قریب درکارگاه هیات های بدوی تشخیص مطالبات در استان گلستان با تاکید بر اینکه مسئولیت در هیات بدوی کمتر از قضاوت نیست، خاطر نشان کرد : ما نباید فراموش کنیم در کنار اینکه منابع سازمان حق الناس است، منابع و سرمایه کارفرمایان هم ازاین  قاعده مستثنی نیست و باید تلاش شود در بررسی ها نگاه عادلانه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی نسبت به سرنوشت پرونده ها در هیات های بدوی نگاه ویژه دارد، در ادامه افزود: انتظار می رود با تکریم  حقوق سه جانبه در پرونده ها داشتن نگاه عادلانه و منصفانه فرصت احقاق حق  و زمینه افزایش اعتماد سازی عمومی به سازمان تامین اجتماعی را تقویت کنیم.

قریب با بیان اینکه توجه به نکاتی همچون ارائه فرصت برابر و مناسب برای طرفین در پرونده، تقویت آموزش و باز آموزی و آشنایی به روز اعضاء با قوانین و ضوابط و رعایت عدالت کاری از شالوده رسالت ارائه خدمت در هیات های بدوی است ، افزود: کارفرمایان تولیدکنندگان و ایجاد کننده اشتغال در جامعه هستند و باید در کنار صیانت از حقوق بیمه شدگان و سازمان ، حمایت کننده و تکریم کننده کارفرمایان و سرمایه گذاران باشیم تا فرصت اشتغال و تولید از ویژگیهای اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری در جامعه تحقق یابد.

مدیر کل در آمد حق بیمه تامین اجتماعی افزود: باید در انشاء آرای دقت لازم صورت گیرد و آرای صادره  همراه با مستندات و اقدامات ارائه شده باشد  و قبل از انشاء رای نباید پیش نویسی امضاء شود و این عمل کاهش اعتراضات به آرای را بهمراه خواهد داشت و سبب ارتقاء اعتماد کارفرمایان و بیمه شدگان به این سازمان خواهد شد.

قریب  با تاکید بر اینکه امانتداری و حفظ اسرار از ویژگیهای شغلی  اعضای هیات های بدوی   است، در ادامه یاد آور شد: فرصت قانونی دفاع برای طرفین پرونده ها و بررسی عادلانه و محفوظ نگهداشتن محتویات و مستندات آن  سبب حفظ حرمت طرفین پرونده خواهد شد .

وی رویکرد و چشم انداز سازمان تامین اجتماعی را توسعه خدمات الکترونیک بهمراه مدیریت علمی یاد و خاطر نشان کرد: ارائه خدمات الکترونیکی و توسعه آن در بخشهای مختلف سازمان می تواند تسریع در ارائه خدمات به بیمه شدگان و کاهش هزینه ها را دربر داشته باشد به طوری که این سازمان ارائه لیست بیمه شدگان و پرداخت حق بیمه الکترونیکی را توسعه و در بخش بازرسی کارگاه ها،  بازرسی الکترونیکی جایگزین بازرسی سنتی شده  است .

قریب ضمن تاکید  بر اینکه رویکرد سازمان تامین اجتماعی حمایت همه جانبه از کارفرمایان و بیمه شدگان است، خاطرنشان کرد:اعضای هیات بدوی در بررسی پرونده ها خود را مستقل بدانند و نگذارند حقی از طرفین در پرونده ها ضایع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز