خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر پنجم تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

شهرداری در برخورد با کارگران باید عدالت‌محور باشد/طرح‌ ساماندهی دستفروشان آماده شده است/ پیمانکاران شهرداری اجازه بکارگیری کودکان کار را ندارند

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۹۵۱

عضو شورای شهر تهران معتقد است که شهرداری باید شرایطی را برای کارگران خود ایجاد کند تا آنها حس بی‌عدالتی نکنند.

زهرا نژادبهرام (عضو جدید شورای شهر تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ خاطرنشان کرد: عضو شورای پنجم نسبت به دریافت مطالبات کارگران شهرداری بسیار مصمم است. باید فعالیت‌هایمان را در مناطق و سطوح مختلف جامعه کارگری به سمتی ببریم تا با عدالت محوری همراه باشد.

 او ادامه می‌دهد: اقشار کم‌درآمد شیوه‌ای را باید در پیش بگیرند تا در آینده بتوانند برای فرزندان خود برنامه‌ریزی کنند. نگاه شهرداری تهران به همه صنف‌های کارگری باید با عدالت همراه باشد.

این عضو شورای شهر معتقد است؛ شهرداری موفق است که بتواند برای کارکنانش شرایطی را مهیا کند تا آنها با کمترین دغدغه زندگی کنند و احساس بی‌عدالتی نسبت به شغل و صنف خود را نداشته باشند.

وی به انتقاد از بکارگیری کودکان کار توسط پیمانکاران شهرداری پرداخت و گفت: یکی از اولویت‌های ما رسیدگی به وضعیت کودکان کار است. با پیگیری‌ها که انجام خواهیم داد سعی می‌کنیم از کار کردن کودکان در تهران به‌طور کامل جلوگیری کنیم.

نژادبهرام ادامه داد: شورای پنچم در گام اول وظیفه دارد تا  شهر را به نوعی برای شهروندان مهیا کند تا با آرامش زندگی کنند. یکی از عواملی که باعث ایجاد شدن حس محبت و شادی در بین مردم خواهد شد؛ خرید از دستفروشان و فروشندگان دوره‌گرد است.

وی عنوان کرد: حضور دستفروشان در سطح شهر می‌تواند به شاد بودن را به جامعه هدیه دهد.

نژادبهرام در پاسخ به این سوال که شورای شهر چه برنامه‌ای برای ساماندهی دستفروشان دارد، گفت: مکان‌هایی را باید برای دستفروشان انتخاب کنیم که مورد استقبال مردم قرار بگیرد. این مکان‌ها باید وضعیتی داشته باشند که پیش‌تر مردم برای خرید به آنجا مراجعه کرده‌اند و دستفروشان را آنجا دیده‌اند.

این نماینده شورای شهر به مطرح کردن طرح جدیدی برای ساماندهی دستفروشان اشاره و خاطرنشان کرد: بازارهای هفتگی یکی از برنامه‌های شورای پنجم است که باید به صورت منطقه‌ به منطقه در سراسر شهر تهران دایر شود.

وی در پایان گفت: ما یقین داریم که هم ساماندهی دستفروشان قابل اجراست و هم بازارهای هفتگی با حمایت اعضای شورای شهر راه‌اندازی خواهد شد و این حس خوب خرید را به مردم بازمی‌گردانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز