خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر استان لرستان:

دولت به دنبال تنش در حوزه روابط کار نیست/شرایط معیشتی مزد بگیران بهبود یافته

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۷۹۰

دبیر خانه کارگر استان لرستان می گوید بازگشت لایحه اصلاح قانون کار نشان داد که دولت و وزارت کار به دنبال تشدید تنش ها در حوزه روابط کار نیستند.

محمد موسیوند، دبیر خانه کارگر استان لرستان در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت:  بازگشت لایحه اصلاح قانون کار نشان داد که دولت و وزارت کار به دنبال تشدید تنش ها در حوزه روابط کار نیستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون مشارکت گروه های کارگری و کارفرمایی در حوزه تصمیم گیری های مربوط به سرنوشت شان به سطح مطلوبی رسیده است، افزود: هر چند در این زمینه تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم و باید کارهای بیشتری صورت پذیرد.

دبیر کانون هماهنگی های شوراهای اسلامی کار استان لرستان در ادامه با تاکید بر اینکه دستمزد سال ۹۶ اندکی بالاتر از تورم، تعیین شده است، افزود: شرایط معیشتی مزد بگیران بهبود یافته است که البته این امر به کاهش سطح  تورم و تک رقمی شدن آن مربوط است.

موسیوند افزود: اما به هر روی شاهد اتفاقات مثبتی در شورای عالی کار در این خصوص بودیم و در مجموع از مزد تعیین شده رضایت نسبی داریم اما برای سال آینده باید بسیار بیشتر از اینها  به معیشت حداقل بگیران و زیر حداقل بگیران توجه کنیم.  

دبیر خانه کارگر استان لرستان افزود: در مجموع عملکرد دولت های گذشته در زمینه مزد، امنیت شغلی و حمایت از تولید و اشتغال درخشان نبود و این موجب نارضایتی گسترده کارگران شده بود.

موسیوند با بیان اینکه هم اکنون دولت قدم هایی را برای ترمیم آسیب های گذشته برداشته است، افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صف مقدم مقابله با این آسیب ها قرار دارد و قطعا شخصی که به عنوان وزیر در راس این وزارتخانه قرار می گیرد توانمند است و باید از وی حمایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز