خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

پاتولوژیست‌ها خواستار رعایت اصل تناسب شغل هستند

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۱۴۲

پاتولوژیست‌های پزشکی کشور خواهان رعایت اصل تناسب شغلی در حرفه خود هستند.

به گزارش ایلنا، پاتولوژیست‌های پزشکی کشور خواهان رعایت اصل تناسب شغلی در حرفه خود هستند.

یکی از این پاتولوژیست‌ها در گفتگو با خبرنگار ایلنا مطرح کرد: مگر می‌شود دو متخصصِ از دو رشته متفاوت برای یک کار واحد متخصص شناخته شوند، اگر چنین چیزی ممکن است، چه نیازی به وجود هر دو رشته است.

وی با اشاره به اصل تناسب شغلی اظهار داشت: باید سازگاری بین فرد و سازمان در کاری که انجام می‌دهد، برقرار باشد یعنی دانش، مهارت و توانایی‌های فرد‌‌ همان دانش، مهارت‌ها و توانایی‌هایی است که شغل فرد در سازمان به آن نیاز دارد.

به گفته وی، این اقدام وزارت بهداشت یعنی سپردن سلامت مردم به افرادی که دانش پزشکی بالینی ندارند.

وی افزود: با اعتراض صنفی دستیاران تخصصی پاتولوژی به یکی از آیین‌نامه‌های وزارت بهداشت؛ ما خواهان رفع این مشکل و پاسخ منطقی وزارت بهداشت به خواسته‌های پاتولوژیست‌ها هستیم.

به گفته وی، هیئت بورد پاتولوژى، مدیران گروه‌هاى پاتولوژى سراسر کشور و هیئت مدیره انجمن پاتولوژی و دستیاران رشته جراحی عمومی شیراز اعتراضاتی را تاکنون به این اقدام وزارت بهداشت داشته‌اند.

لازم به یادآوری است، مهم‌ترین اشکال از دید این پزشکان متخصص به تغییرات آیین‌نامه تأسیس آزمایشگاه و افزودن بندهایی به آن، ندید گرفتن دانش ایشان در پزشکی است. دانشی که در تشخیص به کار می‌آید و براساس آن، متخصص آزمایشگاه می‌تواند به پزشک مشاوره دهد.

همچنین خواسته پاتولوژیست‌ها به تأیید کمیسیون محترم بهداشت مجلس، شورایعالى نظام پزشکى و سایر انجمن‌هاى علمى کشور رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز