خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

۱۵ صیاد ایرانی از سه ماه تا سه سال در کشورهای عربی بازداشت بودند /هنوز از وضعیت چهار صیاد زندانی خبری در دست نیست

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۰۹۳

مدیرعامل تعاونی صیادی بندر دَیر با بیان اینکه هنوز از وضعیت چهار صیاد زندانی خبری در دست نیست، می‌گوید:پیش از این ۱۵ نفر از صیادان بندر دَیر توسط نیروهای امنیتی کشورهای حوزه خلیج فارس دستگیر شده بودند که مدت سه ماه تا سه سال در زندان‌های این کشور‌ها بدون مشخص بودن وضعیت بازداشت بودند.

حسین بهشتی‌نژاد، مدیرعامل تعاونی صیادی بندر دَیر استان بوشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ در مورد مشکلات رایج صیادان این بندر خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات رایج صیادان بندر دیر به مشکل پهلوگیری شناورهای باری بعد از تخلیه بار در پست چهار لنگرگاه بازمی‌گردد.

او ادامه می‌دهد: مشکل ترافیک شناورهای باری در این اسکله که برای صیادان مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد مربوط به اداره شیلات است که از طرق تعاونی صیادی دَیر بار‌ها از طریق مکاتبه‌ای و حضوری به مسئولان امر اطلاع رسانی کردیم اما متاسفانه تاکنون هیچ نتیجه‌ای دربرنداشته است.

مدیرعامل تعاونی صیادی بندر دَیر با اشاره به نبود امکانات ایمنی در این بندر گفت: تداخل در تردد شناورهای باری، صیادی و کشتی‌های بزرگ در این اسکله از یک سو و نبود امکانات ایمنی و آتش‌نشانی از سوی دیگر باعث به وجود آمدن نگرانی‌های بسیاری شده است.

وی در همین خصوص ادامه می‌دهد: سال گذشته بر اثر آتش‌سوزی که در این اسکله رخ داد متاسفانه ۱۹ شناور باری و صیادی به طور کامل در آتش سوخت که تنها به دلیل نبود امکانات آتش‌نشانی این اتفاق رخ داد. متاسفانه با این وجود باز هم مشکل ایمنی این محل بر طرف نشده است.

بهشتی‌نژاد با اشاره به دستگیری صیادان ایرانی به دست نیروهای امنیتی کشورهای حاشیه خلیج فارس خاطر‌نشان کرد: پیش از این ۱۵ نفر از صیادان بندر دَیر توسط نیروهای امنیتی کشورهای حوزه خلیج فارس دستگیر شده بودند که مدت سه ماه تا سه سال در زندان‌های این کشور‌ها بدون مشخص بودن وضعیت بازداشت بودند.

او می‌افزاید: بسیاری از این صیادان تاکنون از بند زندان آزاد شده‌اند ولی هنوز در مورد ۴ نفر اطلاعی در دست نیست. شایعاتی در خصوص ۴ صیاد زندانی وجود دارد. عده‌ای می‌گویند که آزاد شده‌اند و عده‌ای می‌گویند که همچنان در بند هستند ولی اعضای تعاونی صیادی بندر دَیر اطلاع دقیقی از آن‌ها ندارند.

مدیرعامل تعاونی صیادی بندر دَیر در پایان در مورد وضعیت معیشتی صیادان زندانی می‌گوید: باید توجه داشت که تنها سرمایه این صیادان شناور‌ها و قایق‌هایی است که هنگام دستگیری مصادره می‌شود و پس از آزادی آن‌ها با دست خالی به کشور بازمی‌گردند. حمایت‌هایی از این صیادان صورت می‌گیرد که باری از دوش آن‌ها برنمی‌دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز