خبرگزاری کار ایران

تحت فشار ۱۰ ساعت کار روزانه؛

بیهوش شدن زنان کارگر کامبوجی در کارگاه‌های پوشاک/هشدار درباره بهره‌کشی از کارگران

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۶۵۷

شرایط سخت کار در کارگاه‌های تولید پوشاک نایک و پوما بازهم جنجال برانگیز شد. در تازه‌ترین اتفاق چند کارگر زن کامبوجی تحت فشار ۱۰ ساعت کار روزانه بیهوش شده‌اند.

به گزارش ایلنا، شرایط سخت کار در کارگاه‌های تولید پوشاک نایک و پوما بازهم جنجال برانگیز شده است. در تازه‌ترین اتفاق چند کارگر زن کامبوجی بیهوش شده‌اند.

این در حالی است که در یک سال گذشته ۵۰۰ کارگر زن این کارگاه‌های تولید پوشاک حین کار بیهوش شده اند. به گفته کارگران خستگی، گشنگی و نبود دستگاه‌های تهویه هوا علت افت فشار و در نتیجه بیهوشی بوده است.

زنان شاغل در این کارگاه‌ها ۶ روز از هفته را کار می‌کنند که در هر روز ساعت کار آنها از ۱۰ ساعت تجاوز می کند. این در حالی است که کنشگران صنفی کارگری و فعالان حقوق زنان بارها در خصوص بهره‌کشی از زنان در کارگاه‌های پوشاک هشدار داده‌اند.

قراردادهای کوتاه مدت و موقتی نیز عامل موثری در افزایش تنش‌های روحی در میان کارگران بوده است. در عین حال دستمزدهایی که به کارگران پرداخت می‌شود  کفایت هزینه‌های زندگی انان را نمی‌کند. به گونه‌ای که حتی با پرداخت 300 پوند دستمزد به صورت ماهیانه بازهم کارگران برای گذران زندگی نیاز به شیفت کار دارند.

ارزان بودن نیروی کار در کشورهای آسیای جنوب شرقی و  تعریف نشدن جایگاهی مستقل برای حقوق کار از سوی دولت‌ها موجب شده است که شرکت غربی سرمایه‌های خود را به سمت این کشورها سرازیر کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز