خبرگزاری کار ایران

صبا فولاد زاگرس با مشکل تامین مواد اولیه مواجه است

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۳۹۶

به دنبال تجمع روز گذشته ۱۲۰ نفر از کارگران اخراجی کارخانه صبا فولاد زاگرس؛ مقابل ساختمان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری رئیس این نهاد دولتی در گفتگو با رسانه‌ها گفته است: کارفرمای این کارخانه افزایش قیمت مواد اولیه تولید را دلیل اخراج کارگران عنوان کرده و گفته است که تولید این کارخانه دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سیدنعیم امامی با بیان اینکه مشکل نقدینگی و رکود بازار باعث شده واحدهای فولادی ازجمله صبا فولاد در داخل کشور به مشکل بخورند، افزود: در حال حاضر به علت بالا بودن قیمت تمام شده و البته کاهش تقاضا بسیاری از واحدهای تولیدی میلگرد با بحران روبرو شده‌اند و متاسفانه باید گفت در این زمینه توسعه چندان کارآمدی اتفاق نیفتاده است.

به گفته وی، در حال حاضر مشکل اصلی کارخانه‌های فولادی کشور همانند صبا فولاد نوسانات قیمت مواد اولیه تولید است این در حالی است که پیش از این با کاهش تعرفه یا عوارض صادرات شمش، صادرات این محصول رونق پیدا کرده بود.

طبق اظهارات وی، کارخانه‌های شمش کشور با رونق گرفتن صادرات شمش حاضرند مواد اولیه کارخانه‌های داخلی را تا ۵ درصد زیر نرخ جهانی تامین کنند اما کارفرمایان بسیاری از واحدهای داخلی معتقدند با افزایش قیمت، ادامه روند تولید به شیوه کنونی برای آنان صرفه اقتصادی ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در بخش پایانی سخنان خود درباره تبعات افزایش نرخ مواد اولیه تولید برای تولیدکنندگان این بخش از صنعت کشور گفت: در حال حاضر افزایش قیمت شمش در بازار داخلی باعث کاهش مصرف شده و میزان خریداران داخلی را به نسبت خارجی به حداقل کاهش داده است که در نتیجه آن تعداد زیادی از تولیدکنندگان همانند کارخانه فولاد صبا با مشکل روبرو شده‌اند.

به گفته وی؛ باتوجه به وضعیت نامناسب معیشتی و شرایط دشوار اقتصادی انتظار داریم با بهبود وضعیت فعلی  کارفرما صبا فولاد امکان اشتغال دوباره را برای کارگران اخراجی فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز