خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور:

ثروت بخش خصوصی درمان حاصل درآمدهای سرشار از صندوق‌های بیمه‌ای و تامین اجتماعی‌ است

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۲۰۴

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور می‌گوید چهار بیمارستان خصوصی استان گیلان بدون توجه به خوش‌حسابی‌های سازمان تامین اجتماعی لبه تیز نامهربانی را متوجه افراد تحت پوشش صندوق درمان تامین اجتماعی کرده‌اند.

«حسن صادقی» رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور در گفت‌وگو با ایلنا، اظهار داشت: چهار بیمارستان خصوصی استان گیلان بدون توجه به خوش‌حسابی‌های سازمان تامین اجتماعی لبه تیز نامهربانی را متوجه افراد تحت پوشش صندوق درمان تامین اجتماعی کرده و به صورت ناجوانمردانه از پذیرش دفترچه بیمه‌های آنان خودداری ورزیده‌اند.

هفته گذشته؛ ایلنا خبری در رابطه با عدم پذیرش دفترچه بیمه‌های سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت در بیمارستان‌های خصوصی استان گیلان منتشر کرد. سال گذشته نیز چند بیمارستان دولتی در مازندران و اصفهان از پذیرش دفترچه بیمه‌های سازمان تامین جلوگیری کرده بودند.

صادقی با بیان اینکه سازمانهای بیمه‌ای می‌بایست نمونه بارز خوش‌حسابی با بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد باشند و در وفای به عهد، الگوی تمام عیار باشند، گفت: لازم است بیمارستان‌های خصوصی طرف قرارداد نیز مقداری جانب انصاف را پاس بدارند که همیشه زمستان نیست و بهاری نیز در پیش است همانطور که در گذشته نیز صندوق‌های بیمه‌ای همواره در بهار بودند و کمک‌دهنده به فصل زمستانِ بیمارستان‌های خصوصی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی درمان کشور باید بداند که ثروت امروز آنان که به بیمارستان‌های شیک با هتلینگ‌های عالی تبدیل شده؛ حاصل درآمدهای سرشار از قبلِ صندوق‌های بیمه‌ای علی‌الخصوص تأمین اجتماعی بوده است، گفت: از این رو هر آنچه امروز تحت عنوان سهامداران اینگونه بیمارستانها رونمایی می‌شود اکثراً از درآمد پزشکانی بوده که با قلاب شدن به حوزه درمانی صندوق‌های بیمه و تأمین اجتماعی صاحب این سهام و ثروت سرشار گردیده‌اند.

صادقی با بیان اینکه چینی‌ها در این خصوص الگوهای درخوری را اتخاذ کرده‌اند، گفت: چینی‌ها صاحب واقعی سهام و ثروت خود را مردم می‌دانند و آنها را ولی نعمت خود خویش می‌دانند و همواره سعی می‌نمایند برای بقای ثروت و محبوبیت آینده خود، مردم را ببینند سپس منافع بخشی و شخصی خود را.

وی با اشاره به این شعر سعدی که "بنی‌آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند" گفت: ما مسلمان هستیم و مکتب غنی اسلام تأکید بر دستگیری از ضعفا، فقرا و محرومین دارد و از طرفی فرهنگ غنی ایرانی را داریم که شاعر بزرگ معاصر ایران شعری به این زیبایی در خصوص آن سراییده است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: به بخش خصوصی توصیه می‌کنیم مراقب باشند روزی دچار زمستان خواهند شد بنابراین کاری کنند که در چنین زمانی صندوق‌های بیمه‌ای دستگیر آنها باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز