خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم به آرامش رسید/گزینه‌ای بهتر از ربیعی برای هدایت وزارت‌ کار نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۱۵۰

یک فعال صنفی کارگران بازنشسته معتقد است که وضعیت سازمان تامین اجتماعی نسبت به دولت‌ گذشته به آرامش رسیده است و اقدام دولت یازدهم در خصوص افزایس مستمری‌ها رضایت‌بخش بوده است.

علی دهقان‌کیا، عضو کانون بازنشستگان استان تهران با اشاره به عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی در دولت نهم و دهم از وضعیت مطلوبی برخوردار نبود اما در دولت یازدهم به مدد حضور وزیری آشنا با مسائل کار و رفاه شاهد بودیم که چگونه آرامش به این سازمان بازگشت.

او ادامه می‌دهد: مهمترین دستاورد دولت یازدهم برقراری ثبات مدیریتی مجدد در سازمان تامین اجتماعی بود، همین اتفاق به ظاهر ساده باعث شده مطالبات صنفی بیمه‌شدگان شاغل و بازنشسته در مسیر تحقق حرکت کند و جامعه کارگری انتظار دارد که در دور دوم دولت آقای روحانی با حفظ همین ثبات، روند تحقق این مطالبات تسریع شود.

این کارشناس تامین اجتماعی به ارزیابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چهار سال اول پرداخت و گفت: کارگران بسیار خوشحالند که یک فرد از جامعه کارگری در راس وزارتخانه مرتبط با آنها قرار گرفته‌اند. امیدواریم ارتباط‌های وزیری که از بدنه کارگری به این مقام رسیده است با زیرمجموعه‌ها بیشتر از قبل شود تا همچنان شاهد ادامه شکوفایی‌ها در این حوزه باشیم.

عضو کانون بازنشستگان استان تهران در مورد دیگر فعالیت‌های دولت یازدهم در حوزه تامین اجتماعی گفت: از دیگر مواردی که می‌توان به عنوان نقاط مثبت دولت یازدهم نام برد، فعالیت‌های خوبی است که در حوزه بهبود خدمات درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی و مراکز ملکی سازمان به بیمه‌شدگان بازنشسته و شاغل افتاد.

دهقان‌کیا افزود: باتوجه به نرخ تورمی که اعلام شده است؛ روند افزایش مستمری‌های کارگران بازنشسته یکی دیگر از اقدامات مطلوبی بود که در دولت یازدهم افتاد چراکه برخلاف دولت گذشته در این چهار سال روند افزایش مستمری‌ها براساس نرخ واقعی تورم بود.

او در عین حال به دیگر فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم اشاره کرده و گفت: احیای کانون‌های بازنشستگی کشاورزی که در دولت گذشته دچار رکود شده بود را باید یکی از نقاط مثبت وزارت آقای ربیعی دانست.

وی در عین حال از اجرای غلط طرح تحول سلامت به عنوان یکی مواردی یاد کرد و گفت: این طرح انتقادات جدی را از سوی جامعه کارگری به دنبال داشت.

این فعال صنفی بازنشستگان در این‌باره گفت: بخشی از دولت خواهان دستیابی بی‌چون و چرای وزارت بهداشت به منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی بود که باعث بروز نگرانی‌هایی در میان کارگران از بابت شکسته شدن حریم سازمان تامین اجتماعی شد.

عضو کانون بازنشستگان استان تهران در همین رابطه افزود: امیدواریم در دولت دوازدهم وضعیتی حاصل شود که کارگران از این نگرانی دور شوند و علاوه برآن با توجه به ثباتی که در سازمان به وجود آمده است؛ بتوانیم شاهد بازپرداخت بدهی‌های معوقه دولت به این سازمان باشیم.

دهقان‌کیا در برشماری دیگر اقدامات مثبت دولت یازدهم ادامه داد: کشاورزان وام‌هایی از دولت گرفته بودند که به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی در بازپرداخت آن دچار مشکل شدند. اما دولت محترم این مبالغ که به ۲ میلیون تا بالای ۱۰۰ میلیون تومان رسیده بود را بخشید تا امید دیگری به جامعه کشاورزی ایران بازگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز