خبرگزاری کار ایران

یک ماه از مطالبات کارگران نی‌شکر هفت تپه پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۶۹۲

در حالی که اعتراضات آرام صنفی بیش از یک هزار کارگرمجتمع نی شکر هفت تپه امروز (سه شنبه ۳۰ خرداد ماه) ادامه دارد، یکی از کارگران این واحد صنعتی از پرداخت یک ماه از معوقات مزدی کارگران خبر داد.

تعدادی از کارگران این واحد تولیدی با اعلام این خبر گفتند: صرف نظر از این که روز گذشته (دوشنبه ۲۹ خرداد ماه) معادل یک ماه از مجموع ۴ ماه معوقات مزدی آنان پرداخت شده است اما نگرانی از وضعیت نامعلوم مابقی مطالباتشان باعث شد تا آنها امروز نیز اعتراضات صنفی خود را دنبال کنند.

به گفته منابع خبری ایلنا در شهرستان شوش، تقریبا از ابتدای سال جاری حدود هزار و ۵۰۰کارگر کارخانه نی شکر هفت تپه  در حال برپا کردن اجتماعات صنفی هستند.

از قرار معلوم این چندمین مرتبه‌ای است که کارگران این واحد تولیدی در سال جاری بابت معوقات مزدی خود دست به برپایی اجتماعات صنفی زده‌اند.

آنان بابیان اینکه کارگران خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه وتامین امنیت شغلی هستند، گفتند: تا این لحظه از جانب مدیریت کارخانه و مسئولان اداری شهرستان شوش پاسخ مشخصی به این خواسته‌های کارگران داده نشده است.

به گفته این منابع خبری، مطالبات کارگران مربوط به دستمزد بهمن واسفند سال ۹۴ و دوماه مزد معوقه سال جاری به همراه پاداش وبهربرداری  سال‌های ۹۴ و ۹۵ می شود که دستمزد فروردین ماه کارگران تقریبا دو ماه تاخیر روز گذشته پرداخت شده است.

دلیل دیگر اعتراض کارگران  این واحد تولیدی، مربوط  به پرداخت نشدن حق بیمه از جانب کارفرما به سازمان تامین اجتماعی است که  از کارفرمای انتظار دارند ضمن بر طرف کردن مشکلات بیمه ای کارگران مابقی مطالبات سال گذشته و جاری آنان را پرداخت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز