خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران هفت‌تپه در گرمای 50 درجه ادامه دارد/پرداخت یک ماه دستمزد معوق

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۶۷۲

طی چند روزی که اجتماع صنفی کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه از سر گرفته شده، کارگران این واحد از کار در دمای هوای بالای ۵۰ درجه گله‌مندند.

کارگران شاغل در مجتمع «نیشکر هفت تپه» در گفتگو با خبرنگار ایلنا می‌گویند: در حالی روزهای پایانی خرداد ماه را در دمای بالای ۵۰  در مجتمع نیشکر هفت‌تپه پشت سر می‌گذاریم که جدا از مطالبات معوقه؛ از مزایای بدی آب هوا و مصوبه‌ای که اخیرا ستاد بحران استانداری خوزستان ابلاغ کرده است نیز بی‌بهره‌ایم.

به گفته آنها، اخیرا بخشنامه‌ای از سوی مدیریت بحران استانداری خوزستان  برای کاهش ساعت کاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی که در گرمای بالای ۵۰ درجه مشغول فعالیت هستند، ابلاغ شده اما در عمل به کارگران ازجمله کارگران شاغل در مجتمع نیشکر هیچ مزایایی تعلق نمی‌گیرد.   

طبق اظهارات کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه؛ وضعیت سخت کاری در روزهای گرم ماه رمضان در هفت‌تپه امسال ادامه دارد. به همین دلیل در تجمع  روز گذشته کارگران به موضوع کاهش ساعت کاری کارگران مطابق با مصوبه اخیر استانداری خوزستان به کارفرما اعتراض شد که در نتیجه کارفرما به ازای کاهش ساعت کاری کارگران، وعده یک ساعت افزایش اضافه کاری را به آنها داد.

به ادعای کارگران نیشکر هفت‌تپه، موضوع اصلی اعتراض چند روزه کارگران این مجتمع در واکنش به چهار ماه مزد معوقه به همراه پاداش و بهره‌برداری سال‌های ۹۴ و ۹۵  آنان بوده است.

از قرار معلوم روز گذشته کارفرما بعد از قبول پرداخت یک ساعت اضافه کاری به‌جای کاهش ساعت کاری، یک ماه دستمزد مربوط به فروردین ماه کارگران را نیز پرداخت می‌کند.

دلیل دیگر اعتراض کارگران این واحد تولیدی، مربوط به پرداخت نشدن حق بیمه از جانب کارفرما به سازمان تامین اجتماعی است که مشکلات زیادی برای کارگران ایجاد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز