خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی:

کارورزی و مهارت آموزی بیکاری را حل نمی‌کند/برای اشتغالزایی برنامه بدرد بخور نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۴۶۸

به موازات اعتراض کارگران، انتقاد کارفرمایان از اجرای طرح‌های کاروزی و مهارت آموزی همچنان ادامه دارد. در تازه ترین واکنش نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی می‌گوید که دولت به جای اصرار بر اجرای طرح‌های این چنینی باید به فکر رفع بیماری اقتصاد باشد.

«محمد عطاردیان» نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی  در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: طرح های نظیر کارورزی و مهارت آموزی مسئله اشتغال را در کشور حل نمی کنند و دولت باید برای اشتغال زایی، استراتژی بدرد بخور داشته باشد.

وی افزود: در گذشته طرح‌هایی مشابهی نظیر بنگاه‌های زودبازده، بنگاه‌های خانگی و بهبود فضای کسب و کار توسط دولت‌های وقت اجرایی شد که به دلیل اینکه کارشناسی نشده بودند اشتغالی ایجاد نشد و بیکاری همچنان باقی ماند، از این رو این احتمال وجود دارد که طرح‌های کارورزی و مهارت آموزی به سرنوشت طرح های قبلی دچار شوند.

عطاردیان با اشاره به عدم ارسال طرح‌های کارورزی و مهارت آموزی به شورای عالی کار برای برررسی‌های سه جانبه گرایانه، تصریح کرد: این موضوع بارها مورد انتقاد شرکای اجتماعی دولت قرار گرفته است چرا که شرط عملیاتی شدن یک برنامه چَکُش کاری آن است. با این حال در خصوص این طرح‌ها چنین اتفاقی به وقوع نپیوسته است.

نائب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران با اشاره ببا بیان اینکه در کنار ایجاد زیر ساخت‌های اشتغال باید نظام آموزشی را سامان داد، گفت: هم اکنون افرادی با مدارک فوق لیسانس و دکترا در کارهایی همچون سرایداری و مشاغل خدماتی مشغول به کار هستند که این نتیجه کارایی نداشتن نظام آموزشی است.

عطاردیان افزود: از این رو باید بیماری اقتصاد را حل کرد و نمی بایست به سمتی رفت که صرف صورت مسئله را پاک کرد چرا که حتی در این صورت اعطای معافیت‌های بیمه‌ای به کارفرمایان فایده ای ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز