خبرگزاری کار ایران

در حاشیه اجلاس ژنو اتفاق افتاد؛

امضا تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان‌فنی- حرفه‌ای ایران و مرکز «تورین»

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۱۰۶

در حاشیه یکصد و ششمین اجلاس سازمان بین المللی کار تفاهم نامه‌ای میان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ایران با مرکز آموزش بین المللی تورین، وابسته به سازمان بین المللی کار منعقد شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به ژنو، در حاشیه یکصد و ششمین اجلاس سازمان بین المللی کار تفاهم نامه‌ای میان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ایران با مرکز آموزش بین المللی تورین وابسته به سازمان بین المللی کار (I.L.O) منعقد شد.

«حسن هفده تن» مدیرکل امور بین الملل وزارت کار در مراسم امضای این تفاهم نامه،‌ گفت: امروز ما در عصر موج ششم نوآوری هستیم. بنابراین در چنین عصری جوهر مشاغل در بازرار کار تفاوت اساسی یافته است. از این رو تحلیل بازار کار برای تدوین برنامه های آموزشی خیلی مهم است.

وی افزود: مهم ترین مشکلی که امروز گریبانگیر کشورهاست عدم انطباق بازار کار با مهارت های موجود است. از این جهت تعادل در  بازار کار باید با نوع مهارت ها انطباق یابد.

هفده تن با بیان اینکه در منطقه خاورمیانه، ۳۸ درصد از اشکالات خصوص ساختاری است، افزود:  بنابراین نقش آموزش‌های مهارتی در ایران کاربردی‌تر است.

وی ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای همزمان با شکل گیری وزارت کار متولد شد، این سازمان قابلیت های قابل توجهی دارد. در همین راستا هم اکنون در ایران ۲۰۰ مرکز دولتی با آموزش‌های رایگان و ۱۲ هزار مراکز خصوصی وجود دارد که وزارت کار مجوزهای آنان را صادر می‌کند.

مدیرکل امور بین الملل وزارت کار، گفت:‌ با توجه به این موقعیت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، فرصت توسعه همکاری مشترک این سازمان در سطح بین المللی خصوصا مرکز آموزش بین المللی تورین حائز اهمیت است.

وی افزود: البته در دولت آقای روحانی در این خصوص کارهای ارزشمندی در بحث بازرسی و ایمنی کار صورت گرفته است.

هفده ‌تن با اشاره به حاکمیتی بودن امر بازرسی‌های کار، گفت: اما بحث ایمنی کار تکنیکی است و می توان همه گروه‌ها را در آن مشارکت داد. هم اکنون حوادث کار و بیماری های شغلی سالی ۲۸۰۰ میلیارد تومان ضرر به اقتصاد دنیا تحمیل می کنند. با این پول می توان سالانه ۵۰ میلیون شغل ایجاد کرد. بیماری های شغلی مرگ خاموش هستند.

وی با اشاره به مدل ایمنی شغلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: به این دلیل که ما نتوانستیم بازرسی های کار را اضافه کنیم مدلی برای ایمنی کار ابداع کردیم که نامش «خود بازرسی های درون کارگاهی» است.

هفده تن افزود: در این راستا کارفرمایان و کارگران را در این خصوص حساس کردیم و به ارائه آموزش های ۱۲۰ ساعته پرداختیم. با اجرای این مدل درسال ۹۳ نرخ فوت های ناشی از  حوادث کار به خصوص در معادن بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل امور بین الملل وزارت کار با اشاره به همکاری با دانشگاه های آلمان در خصوص در خصوص اجرای این مدل گفت: تکثیر مهارت های مورد نیاز و گسترش همکاری ها  برای تکثیر مهارت ها و امضای قراردادهای جدید. در این راستا مربیان سازمان فنی و حرفه ای باید در اولویت باشند.

وی در پایان افزود: از این رو از مسئولان مرکز آموزش بین المللی تورین دعوت می کنیم تا به ایران بیایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز