خبرگزاری کار ایران

انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو (شرکت آسفالت طوس):

تسلیت به مناسبت درگذشت همکارمان در معدنِ کوشک بافق/ ایمن سازی خواسته همه معدنکاران

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۸۵۶

انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو در استان یزد با صدور بیانیه ای ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت معدنکارِ بافقی، بار دیگر خواستار ایمن سازی معادن پرخطر کشور شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو (شرکت آسفالت طوس) با صدور بیانیه ای، درگذشت یک کارگر در معدن کوشک بافق را تسلیت گفته است.

در این بیانیه آمده است:

بار دیگر در نهایت تاثر شاهد مرگ یکی از همکارانمان در معدنی همین نزدیکیها، در کوشکِ بافق بودیم. این اولین بار نیست که معدنکاران قربانی بی تدبیری ها و عدم رعایت اصول ایمنی می شوند. کار در معدن یکی از پرخطرترین و دشوارترین مشاغل جهان است؛ و کار در معادنی که فاقد استانداردهای لازم هستند این خطر را چندین برابر می کند.

در ادامه بیانیه، این تشکل صنفی ضمن یادآوری حوادث شغلی ماههای گذشته از جمله مرگ دردناک معدنکاران یورت، بار دیگر خواستار ایجاد کمیسیون ایمنی معادن کشور با مشارکت تشکل های کارگری و کارشناسان ایمنی شده است و از تعلل های بیشمار در این زمینه انتقاد کرده است.

گفتنی است بیست و سوم خرداد ماه یک کارگر جوان در معدن کوشک بافق، بر اثر اصابت سنگ به سَر، جان خود را از دست داد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز