خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی کار کارخانه آبفر:

کارگران کارخانه آبفر به مرخصی رفته‌اند/تمامی دستگاه‌های تولید به فروش رسیده است

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۷۰۷

رئیس شورای اسلامی کار کارخانه آبفر تولیدکننده کنترهای آب می‌گوید از روز اول خرداد ماه امسال تمامی کارگران این شرکت به مرخصی رفته‌اند و حالا مجموعا بیش از ۲۰ کارگر در کارخانه باقی مانده‌اند.

«ابولقاسم قادری» رئیس شورای اسلامی کار کارخانه آبفر در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: از روز اول خرداد ماه امسال تمامی کارگران این شرکت به مرخصی رفته‌اند و حالا  مجموعا بیش از ۲۰ کارگران در کارخانه باقی مانده‌اند.

به گفته قادری از این تعداد ۵ نفر قراردادی و الباقی  نیروهای رسمی کارخانه هستند. این در حالی است که  اردیبهشت ماه امسال قرارداد جمعی از  کارگران آبفر به پایان رسید و کارفرما دیگر قراردادهای آنها را تمدید نکرده است.

مسئول نهاد صنفی کارگران کارخانه آبفر در خصوص معوقات مزدی کارگران این کارخانه، گفت: تمامی مطالبات مزدی کارگران پرداخت شده است و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

قادری با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های تولید کنترهای کارخانه آبفر به فروش رسیده است، گفت: این در حالی است که این کارخانه از بازار فروش مناسبی برخوردار است و در هر صورت می‌توانست به تولید ادامه دهد و کارگران خود را حفظ کند.

پیشتر خبرهایی در خصوص بالا رفتن ارزش زمین‌های کارخانه آبفر منتشر شده بود اما مدیریت این کارخانه هر گونه شایعه در خصوص فروش زمین‌ها را تکذیب و تاکید کرده بود که در صورت حمایت دولت و بخش خصوصی با بازگرداندن کارگران به تولید ادامه می‌دهد.

قادری در عین حال می گوید: کارگران کارخانه آبفر از هر طریقی که می‌شد پیگیری بازگشایی این حتی در یک محل جدید بودند و با همه نهادها در این خصوص نامه نگاری کرده‌اند اما حالا شرایط به گونه‌ای است که امیدواری نسبت به بازگشایی این کارخانه کمتر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز