خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

هیچ نظارتی بر معادن نیست/ حتما باید ۵۰ نفر در یک معدن کُشته شوند تا بیدار شویم؟

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۸۰۴

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه هیچ نظارتی در معادن نداریم، گفت: حتما باید ۵۰ نفر در معادن کشته شوند تا متوجه شویم چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

به گزارش ایلنا، عبدالوهاب سهل‌آبادی ( رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران) در نشست خبری با اعتراض به عدم نظارت و آموزش در معادن گفت: معادن کشور وضعیت خوبی ندارند.

وی در ادامه تأکید کرد: حتماً باید ۵۰ نفر در یک معدن کشته شوند، تا ما متوجه شویم چه اتفاقی در معادن می‌افتد؟

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان مطالبات معدنکاران از سازمان نظام مهندسی و معاونت معادن وزارتخانه گفت: نظارتی که مورد انتظار است، صورت نمی‌گیرد.

به گفته سهل‌آبادی، ما ابتدایی‌ترین آموزش‌ها را در معادن نداریم؛ یک دستگاه لودر حدود یک میلیارد قیمت دارد اما اپراتور آن کمترین مهارت برای استفاده از آن ندارد.

سهل‌آبادی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل موثر در بروز حادثه آزادشهر کهنگی ماشین‌آلات بود؛ ماشین‌آلات تمام معادن از رده خارج است. مگر می‌شود باطری یک ماشین در حال کار تمام شود؟ صاحبان معادن حاضر به هزینه کردن برای آموزش و ماشین‌آلات نیستند که آن هم علتی دارد. ما در معادن با ماشین‌آلات سال ۱۹۷۰ میلادی کار می‌کنیم؛ انتظار داریم اتفاقی رخ ندهد؟

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات معدنکاران، عدم دریافت حقوق طی ماه‌های مستمر است؛ خانواده همان معدنکاری که در ناامنی کار کرد و کشته شد، نان شب نداشتند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز